Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > St Helena Fazantjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : St Helena Fazantjes
tristan
Website Member
Posts :25

Website Member
2008-04-02 - 19:49:31 send message to tristan

Ik heb sinds enkele maanden een koppeltje St Helena Fazantjes in mijn voliere. Ik moet zeggen dat ik het ontzettend leuke en levendige vogeltjes vind. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is om meerdere koppeltjes St Helena Fazantjes bij elkaar te plaatsen in de voliere zonder dat zij elkaar teveel lastigvallen of elkaars broedactiviteiten zullen verstoren.
De voliere is ongeveer 7m x 1,80m met behoorlijk wat beplanting (bamboe, sparretjes, buxus, grassen).


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-04-02 - 20:13:43 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou zelfs aanraden om meerdere koppels samen te plaatsen. Zo hebben ze vrije partnerkeuze en mijn ervaring is dat ze elkaar stimuleren om tot broeden over te gaan!

Als het kan plaats dan eens een foto van je volière, want je hebt me nu we nieuwsgierig gemaakt laugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-02 - 23:33:30 send message to tonnl

Helemaal mee eens, een groepje is bovendien nog veel leuker, ze blijven vaak echt als groep samen.
De illegale import heeft er voor gezorgd dat ze alweer voor 55 euro per koppel te koop zijn, scheelt toch weer wat.

Groeten, Ton.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-04-03 - 09:55:29 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vraag me af hoe dat nou zit met die import helenafazantjes:
Het zijn geen echte importen want ze komen van Portugal en Spanje, dus vraag ik me af of dat illegaal is?

MAAR zijn het dan illegale wildvangen? Staan ze ginds als als inheemse soort gecatalogeerd? En gaan we straks ook deze soort verplicht moeten ringen?


tristan
Website Member
Posts :25

Website Member
2008-04-03 - 10:10:16 send message to tristan

Erg bedankt voor de reacties! Ik ben blij te horen dat ik meerdere stelletjes bij elkaar kan houden, want ik vind ze echt ontzettend leuk.
Ik ben mijn fototoestel vergeten bij een vriendin, maar ik zal van het weekend een foto van mijn voliere plaatsen


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-04-03 - 10:27:22 send message to jeroenvdwilk

Geldt dit dan ook voor napoleon vogeltjes? Kan ik deze ook in een groepje doen?


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-04-03 - 15:56:13 send message to cocobar

@tristan: Wij zijn altijd blij met mooie foto's happy :)

@Jeroen: ja dat geldt ook voor napoleonnetjes, teugelastrildes, goudbuikjes, vuurvinkjes en oranjekaakjes!


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-04-03 - 18:32:01 send message to hj de graaf

via het oosten komt ook nog wel eens wat binnen heb op vogelmarkt laast nog zeker 200 sinthelena fazantjes gezien en zeker 100 napoleonwevers kwamen via thechie

helenas kosten 27, stuk en napoleon wever 28,-

mvg


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-04-14 - 21:30:04 send message to Zjurre

Hier in Barneveld blijven ze nog volop binnenkomen.
Ook heb ik gehoord dat er binnenkort een hele zending blauwfazantjes (150-150), goudbuikjes (75-75), napoleonnetjes, st. helenafazantjes, oranjekaakjes en napoleonwevers binnenkomt bij een importeur.
Blijkbaar zelfs met verklaring van de AID, alleen het is nu nog wachten op de uitslagen van de mestonderzoeken.

Wat me ook al opviel is de (relatief dan) vele tijgervinkjes en kwartelastrildes die aangeboden worden...

Het zal mij benieuwen!


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-04-14 - 21:42:47 send message to cocobar

Goed nieuws, als het om een gecontroleerde import gaat. Daar heeft iedereen baat bij happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-14 - 23:25:05 send message to tonnl

Wat ik tot nu toe gezien heb, is allemaal illegale import. Legale import moet geringd zijn.
Het is alleen niets nieuws, wat dachten we van de Japanse nachtegalen die elke week te koop aangeboden worden op MP, al twee jaar ongeveer?


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-04-15 - 19:09:42 send message to hj de graaf

die nachtegalen schijnen via denemarken te komen

mvg


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-16 - 00:30:32 send message to tonnl

Een Europees importverbod was er toch? happy :)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-04-16 - 10:35:59 send message to lZebravinkjel

Ik dacht dat je vogels binnen Europa wel mocht verhandelen? Waarom zou men anders in Duitsland en België vogels halen?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-16 - 15:50:40 send message to tonnl

Binnen Europa mag er veel, maar er mag niets Europa in komen (uitgezonderd 5 vogels per particulier).
Vogels die (inmiddels) in het wild in Europa voorkomen, vallen onder de regeling beschermde inheemse vogels en moeten te allen tijde geringd zijn als ze in gevangenschap gehouden worden.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-04-16 - 17:47:30 send message to hj de graaf

inderdaad een europees invoerverbod is er nog maar de vogels zijn nu mooie handel voor de smokkelaars.

en met alle open grenzen in europa is het makkelijk om vogels binnen te halen.

heb van een handelaar gehoord dat hij zo valkparkieten kan halen in thechie met 100der den tegelijk voor paar euro per stuk deze worden dus ook niet in quarantaine gezet en meteen door verkocht.

sinds 2003 (dacht ik) werden importen tenminste nog in quarantaine gezet nu helaas niet meer.

maar goed de importstop heb natuurlijk de vogelgriep voorkomen en dat is het belangrijskte ! sad :(



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede