Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ondersoorten van bonte boertjes kruisen... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ondersoorten van bonte boertjes kruisen...
kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-26 - 22:36:49 send message to kvhooff

Was benieuwd of er kwekers zijn die ondersoorten van de bonte boertjes hebben gekruisd, en zo ja wat voor jongen kwamen er uit?





patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-03-27 - 07:35:52 send message to patrickprincen

Zou ik niet doen. In de praktijk gebeurd het natuurlijk wel. Ik vind dit een slechte ontwikkeling. We moeten met zijn allen zorgen dat de soorten zuiver blijven.



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-03-27 - 08:19:35 send message to swanny

Aangezien we geen import meer hebben en we ondersoorten kruisen is dat de ondergang van de zuivere vogel in de avicultuur. Dat proces is dan onomkeerbaar, omdat we geen 2e kans krijgen de soorten zuiver te houden.
Je vraag is ook overbodig en zegt niets tenzij.....
Tenzij de jongen werden doorgehouden tot na de jeugdrui. Een jonge versteri ziet eruit als een oranjebuik, totdat de jeugdrui voorbij is, want pas dan komen de zijn echte kleuren naar boven.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-27 - 09:05:23 send message to kvhooff

Wat we ook doen, de ondersoorten gaan ten onder in de avicultuur.
De mutatiekweek is heel verleidelijk een ook van de bonte boertjes worden mutaties aangeboden.

Gelukkig worden bonte boertjes heel oud, zodat we nog heel lang kunnen terggrijpen op voormalige wildvang vogels.

Er bestaat een initiatief voor het zuiverhouden van Poicephalus soorten in de vorm van speciaalclubs met een stamboek.

Poicephalus Zuchtbuch deutschland met een hele mooi site met duidelijke foto's mooie foto's: http://www.poicephalus.info/

Stichting Poicephalus Stamboek Nederland
http://www.poicephalusstamboek.org/

Kees


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-03-27 - 09:22:19 send message to swanny

Kees, alleen door redenaties als de jouwe gaan ondersoorten verloren. Mutatiekweek heeft niets te maken met een ondersoort, het blijft dezelfde ondersoort, alleen in een andere kleur.
Jammer dat je dat niet wilt inzien, ik geef het op want deze dicussie is zinloos.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-27 - 10:38:31 send message to kvhooff

Swanny niet door mijn redenaties gaan ondersoorten ten onder, maar door kwekers. En dat proces is al volop in gang.
Wees blij met de initiatieven van de stamboeken en als je ondersoorten je lief zijn doe er aan mee met zo veel mogelijk vogels.

Wat de discussie betreft, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Ik vind wel dat door mijn "discutabele" stelling een aardige discussie is ontstaan met vele gezichtspunten. Er is toch een hoop informatie naar boven gekomen die niet in een willekeurig vogelboekje te vinden is.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede