Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren verdwijnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren verdwijnen
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-03-19 - 17:49:42 send message to v.dijck

mijn rose's hebben in december een keer gelegt en iedere keer na een dag of 2 is het ei weg,
nu zaterdag een ei en vandaag of gisteren weg, geef ze iedere dag eivoer met fruit gemengd en een zaadmengsel, zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en wat hebben jullie eraan gedaan? alle advies welkom


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-03-19 - 18:49:26 send message to dun grijzeroodstaart

ik kan alleen maar zeggen dat het goed balen is zeg !

wat ik wel is hoor , dat je kunst eieren erin legt met mosterd gevuld , mischien dat ze het zo afleren .

succes .

mvg

tim


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-03-19 - 18:56:26 send message to suk

dat heb ik ook gehab bij 3 koppels .

ook ik heb eerst eieren gevuld met mostert.
maar dat hielp niet.

ik heb alle koppels verkocht.

sebastiaan


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-03-19 - 19:39:27 send message to Gert Jan

ik heb alle koppels verkocht.

Dat heb je er natuurlijk wel bij verteld?

Ik heb een koppel wat dit ook deed (misschien wel doet, alleen geef ik ze de kans niet meer).
Na het leggen ruil ik zsm de eieren voor nepeieren. De echte gaan in de broedmachine tot de pop "vast" zit te broeden. Na een week of twee ruil ik dan de eieren weer om voor de echte!
En na drie weken liggen er dan jongen in het blok. Aangezien ze de neppers niet kapot krijgen houden ze er vanzelf mee op.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-03-19 - 20:00:45 send message to Martien Strijdveen

Aangezien ze de neppers niet kapot krijgen houden ze er vanzelf mee op

nou daar ben ik het niet helemaal mee eens,wat je zou moeten doen(doe ik ook)als je de eieren er uit haalt moet je geen kunst maar onbevruchte eieren b.v.b.van een duif of andere vogel die de eieren net zo groot hebben er in leggen dan kun je ook zien of zij dit blijven doen anders maak ze de goede eieren alsnog stuk als je ze terug legt en bij de stinkende onbevruchte eieren laat ze het wel om er meer stuk te maken
veel succes


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-03-19 - 20:22:00 send message to Rogert

Ik heb dit ook eens gehad met geelvoorhoofd-amazones. Maar bij deze vogels was het ei nog niet gelegd of ze vraten het al kapot.

Ik heb toen een nestblok gemaakt met een gat er in. Hieronder hing een diepe jampot met watten. Als ze het ei legde viel deze gelijk in de jampot en konden ze er niet meer bij. Op deze manier heb ik 3 eieren kunnen opvangen.

Met duiveneieren heb ik geprobeerd de vogels van hun vervelende gedrag af te helpen, maar wat ik ook probeerde, de drang om het ei kapot te maken was groter dan de vieze smaak.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-19 - 20:52:45 send message to meyer

Dit problem zie je vaak bij jonge koppels rosékaketoe's welke graag lijken te voedballen met de eieren.Na een paar nesten is dit probleem meestal vanzelf verdwenen. Ik vind de oplossing met de kunsteieren een goed idéé.
Kijk ook uit met steentjes in bv je buiten voliére deze worden nogal eens in het nest gedragen met als gevolg dat de eieren kunnen beschadigen.

groeten Meyerwink ;)


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-03-19 - 21:43:43 send message to suk

beetje laat maar.

ik heb het bij de verkoop er wel bij gezegt,dat ze hun eigen eieren op aten.

maar de nieuwe eigennaar had tijd genoeg om de eieren weg tehalen ,en in de broedmachine groot tebrengen.

eerlijkheid duurt het langst


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-03-19 - 22:04:30 send message to v.dijck

het rare is vorig jaar deden ze het niet, waren toen helaas onbevrucht. ze zijn nu geloof ik 5 of 6 jaar moeten de papieren kijken, maar de aanhouder gaat winnen zeggen ze en dat is ikke,
dat met die jampot hoe doe je dat als ze een hoop nestmateriaal er inslepen voor ze leggen? en hoe werkt dat met een broedmachine?


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-03-19 - 22:37:56 send message to v.dijck

ga volgend jaar ook een blok buitenhangen, ipv alleen binnen, vraag me alleen af of de buurt dan gaat klagen wat is jullie ervaring en waar hebben jullie de blokken hangen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede