Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gordelgrasvink X Spitsstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gordelgrasvink X Spitsstaart
Benthe & Marit
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-03-16 - 20:36:16 send message to Benthe & Marit

Hoi;

effe een vraagje. Ik heb over een 3 tal weken een koppel spitsstaartjes in mijn bezit gekregen door ze te ruilen voor een koppel kanarie's die ik zitten had. Nu blijkt echter dat 1 van de vogels een gordelgrasvink is. Nu hebben ze zopas een nestje gemaakt en vandaag hun 2 de eitje gelegd. Echter zou ik in plaats van een kruising te kweken liever de juiste soort koppelen.Nu weet ik echter niet welke de man en welke de pop is. Hoop dat als ze binnen een paar dagen gaan broeden ik de man en de pop kan onderscheiden en alzo de juist vogels bij aankopen om 1-1 spitsstaart en 1-1 gordelgrasvink te hebben.
Is het zo dat ik kan veronderstellen dat het vogeltje dat de eieren bebroed de pop is of zitten man en pop beide op de eieren.
Hoeveel eieren kan ik verwachten ? Vanaf het hoeveelste ei beginnen ze te broeden en na hoeveel dagen komen de jongen uit ?

Groetjes B & M


Benthe & Marit
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-03-17 - 23:11:55 send message to Benthe & Marit

Niemand ?happy :)?sad :(?laugh :D?wink ;)?razz :p?angry?shocked 8O


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-18 - 18:48:24 send message to marco20

kunt u geen foto hier plaatsen van de vogels . heb zelf ook spitsstaarten en gordels . aan de hand kan je beter zien wat man en pop is dan zo te vertellen . ze breoden 13 a 14 dagen . groeten marco .


Benthe & Marit
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-03-18 - 20:17:07 send message to Benthe & Marit

De foto's zal moeilijk worden (digitale camera stuk). Maar denk dat de gordelgrasvink de pop is. Heeft vandaag haar 4de eitje gelegd. Zit al bijna gans de dag op het nestje en de spitsstaart zit voor de nest op zijn zitstok.

Nu maar afwachten en als de jongen op stok zijn maar trachten om een kompleet koppel spitsstaartjes en gordels te vinden.

Groeten B & M


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-18 - 20:38:40 send message to marco20

dan zal de gordelgrasvink zeker de pop zijn . ik heb ook weleens bastaarden ervan gekweekt maar zijn nie zo mooi als de spitstaartamadine x diamantvink en de spitstaartamadine x zebravink . heb ook zebravink x gordelgrasvink maar ook deze zijn kleurloos . een kompleet koppel spitstaartamadine en gordelgrasvinken zijn makkelijk te kopen . wens je er veel succes mee en hoop dat je twee koppels vindt . groeten marco .


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-03-18 - 22:32:32 send message to cocobar

Waarom wachten op (ongewenste) jongen? Ik zou het legsel wegnemen en gelijk op zoek gaan naar een juiste partner...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede