mijn voliere is begroeid met hedera fatshedera bamboe olijfwilg etc.ik wil graag meer kleur in mijn voliere nou dacht ik aan deze parkieten . ze schijnen van je planten af te blijven en erg vredelievend te zijn naar andersoortige vogels.klopt dit wie kan mij vertellen of dit werkelijk zo is want ik vind afgeknaagde planten niet acceptabel bij voorbaat dank puttertje
Kromsnavels en planten? Dat zal niet lang duren met je planten,de soorten die opnoemt staan niet bekend als knagers maar dat betekend niet dat ze je planten in een mum van tijd zullen kaalvreten of kapot knagen.
Zelf heb ik twee van de drie genoemde vogels in mijn voliere (splendids en catharina's) De vogels zijn inderdaad erg vredelievend en staan bekend als niet-knagers, toch hebben ze beiden wel de neiging tot knagen, de Catharina's eten de bladeren niet maar werken stam voor stam af als een soort snoeimachine. Ook coniveren laten ze niet echt met rust. Hedera's zijn trouwens niet allemaal giftig, volgens mij is de Hedera Helix een niet giftige klimop.
De Neophema parkieten kun je goed in een beplanten volière houden ze laten de planten redelijk met rust de catarina`s ritsen alles er af.Kijk voor planten die je in de volière kunt zetten op home.planet.nl/~alber921/ bij beplanting volière.
kweek zelf een aantal jaren neophemas de slopers van planten zijn toch wel de eleganten behalve de bourks en speldids hier van heb ik nooit gezien dat deze het hoveniers vak onder de knie hadden
Het lijkt erop dat ik een paar goed opgeleide splendids in bezit heb. Mijn vogels verstaan het vak van hovenier wel en laten planten niet met rust, gezien de ervaringen is dit meer uitzondering dan regel.
zieke roodoorbuulbuul een paar weken geleden kocht ik voor mijn eenzame roodoorvrouw een prima man paringen nestgedrag etc ontstond bijna direct . tot een paar dagen geleden de man stiller werd en instabiel bij eten en drinken moet hij zijn vleugels gebruiken om niet om te vallen. het lijkt wel of hij teveel gezopen heeft .ik heb al mijn vogels nu ontwormd en axtra vitaminen gegeven .mijn vrouw echter en ook mijn andere vrucht en insecteters mankeren niets ik voer veel fruit en alle juiste voeders. het gekke is dat mijn vorige man dezelfde verschijnselen had en na een par weken overleed hij eet wel en heeft ontlasting wie denkt te weten wat er an de hand is alvast bedankt