Sinds vandaag vechten twee van deze mannen continu.
Ik ga er van uit dat dit territoriaal gedrag is en/of omwille dat ik nog geen poppen heb (deze zijn verdorie niet gemakkelijk te vinden momenteel)?
Heeft er iemand tips voor een eventuele oplossing tegen het vechten of dient dit door de vogels zelf uitgemaakt te worden?
Ik wil naderhand nog een koppel putters en een koppel sijzen bij plaatsen!? Zal dit lukken of kunnen hier ook problemen van komen?
Als het bij een beetje achtervolgen blijft dan kan dit geen kwaad is teken dat ze gezond zijn en wellicht al wat in broedconditie komen.
je zegt dat ze nog maar net bij elkaar zitten en bij meerdere kanaries samen is er altijd een rangorde kan zijn dat die nog weer even bepaald moet worden.
gewoon in de gaten houden dat het niet uit de hand loopt tot bloedens toe pikken.
sijzen en putters en kanaries kunnen prima bij elkaar maar wil je met sijzen en putters serieus kweken dan kan je ze beter per koppel apart houden.
en als je bij je 4 mannen nog 4 poppen doet en nog is 2 sijzen en nog eens twee putter en je kweekt wel wat kanaries dan zit je snel vol !
Dank je wel voor het snelle antwoord.
Ik had al zo'n sterk vermoeden dat het om rangorde ging, drie van deze mannen zaten al ooit samen, de laatste (ook een andere kleur en ouder) is de nieuweling in de groep maar ook de aanstoker.
Dat mijn voliere snel vol zal zijn al er kanaries gekweekt worden dacht ik ook al wel.
Misschien dat er toch maar een koppeltje minder in moet (waarvan moet ik nog uitmaken).