Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Tientallen koppels papegaaien gestolen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tientallen koppels papegaaien gestolen
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-03-01 - 09:35:02

Tientallen koppels papegaaien gestolen
Uitgegeven: 1 maart 2008 07:53
Laatst gewijzigd: 1 maart 2008 08:43

nu.nl


WEERT - Inbrekers hebben vrijdagavond tientallen koppels grijze roodstaartpapegaaien gestolen bij een kweker aan de Diegterbaan in Weert. De waarde van de dieren is volgens de politie vele tienduizenden euro's.
ANP

Volgens de politie gaat het om meerdere dieven, die vrijdagavond tussen 18.00 en 20.00 uur inbraken in de volière en de vogels meenamen.

De 66 papegaaien (33 koppels) zijn volgens de politie in een bus meegenomen.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-01 - 20:47:06

Verschrikkelijk, dan heb ik liever dat ze mijn auto stelen.
Als het mij ooit zou overkomen en ik vind een van de vogels waar dan ook terug dan bel ik na de ambulance ook meteen de politie. Ook als iemand zegt de vogel legaal te hebben gekocht. Helers verdienen ook een pak slaag.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-03-02 - 19:49:41

Zoiets gebeurd gewoonlijk na eerder bezoek voor ...

Je zou toch verwachten dat iemand die een dergelijke kwekerij heeft tenminste 1 bewakingscamera heeft .

Een ieder is dacht weer gewaarschuwd en plaatst binnen afzienbare tijd een bewakingscamera het liefst zo dat niemand dat kan zien wel een waarschuwingsbordje plaatsen anders gilt de poltie dat je iemand z'n privisie schend .

Hopelijk voor de bestolene worden de vogels snel weer gevonden
Veel sterkte gewenst
Paul Rooth


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-03-02 - 22:05:41

verschrikkelijk als het je overkomt. ik walg van dieven laat ze zelf maar werken voor hun spullen een ander moet dat ook. en laat ze lekker van andermans spullen afblijven!!!!!!


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2008-03-02 - 23:22:10

in een eerdere topic heb ik het ook al aangegeven: je hele hebben en houden staat gewoon op internet op bv je eigen homepage of in "mijn voliere" op vogelarena.

om in contact te komen is niet moeilijk, een mailtje, interesse en een bezoek...

vul zelf de rest maar in.

Het feit dat er ook veel mensen zijn die geen geloop aan de deur willen hebben, ook vanwege diefstal, is het bestaansrecht van de handelaar!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-03-03 - 21:32:36

Diefstal is sowieso verschrikkelijk en het blijft
moeilijk daarmee te leven.
Je kan e.e.a. vertragen door sloten,camera's enz.,maar als iemand echt je vogels wilt stelen,doe je daar verder toch weinig tegen.
Kleding met een kap zoals die bij diefstal wordt gebruikt en je bent praktisch onherkenbaar.
Of je al of niet op internet staat,maakt volgens mij niet veel uit.
33 koppels blauwgrijze roodstaarten kan je niet onzichtbaar maken.
Wil je tentoonstellen en/of verkopen dan zal je naam via catalogus c.q. advertenties door het hele land bekend zijn.Ook iedereen in de buurt weet natuurlijk waar die vogels zitten.
Tienduizenden Euro's schade.Ik sta er versteld van.
Dit gaat toch iets verder dan wat kleinschalige liefhebberij. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Vriendelijke groeten van
ANTONI


Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-03-03 - 22:10:28

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Papegaaienboer, De koper kan die vogels ook ter goeder trouw gekocht hebben en dan zal uw reactie meer kosten dan een koppel papegaaien. Als die vogels ter goeder trouw gekocht zijn, kan je je eigen vogels terug kopen als je dat wil


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-03-03 - 23:02:04

Grijzen kopen voor weinig zal nu door ons gelijk in verband gebracht worden met de diefstal, maar er zijn vast meerdere sites.Ook export vermoed ik.Toch hoop ik dat deze clowns tegen de lamp lopen ( ja zoveel koppels is echt wel uit de hand gelopen hobby (mag wel natuurlijk))

Arthur


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-03-03 - 23:53:35

Volgens mij is deze meneer 1 van de grotere leveranciers voor de handel.
Dus zeker niet iemand die in de belangstelling (wil) staat(n).
Dat het behoorlijk commercieel lijkt ,doet niets af van het feit dat een ieder van de spullen en in dit geval vogels van een ander hoort af te blijven.
hopelijk wordt dit stinkende zaakje snel opgelost en blijft de schade voor deze man beperkt,

mvg Frank


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-03-04 - 00:02:59

Waardeloos dat mensen zo iets doen,het was die man zijn levenswerk en dan verknoeien een paar van die imbecielen het voor hem.Weg trots,weg hobby en weg vertrouwen in de mensen echt waardeloos dat zo iets gebeurd.
Sterkte toegewenst aan de betrokkene.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-04 - 09:20:22

@JanMJ, natuurlijk heb je gelijk en bij grijze roodstaarten is het ook moeilijk om aan te tonen dat ze van jou zijn. Maar ik heb zelf ook wat opvallender soorten en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik vind dat de kweker de ringnummers bekend moet maken (soms worden ze er niet afgeknipt om ze beter te kunnen verkopen). Mocht iemand dan deze vogels aangeboden krijgen dan weet hij dat ze van diefstal afkomstig kunnen zijn.
Zelf weet ik altijd precies van wie ik wat koop dus het zou mij niet overkomen dat ik gestolen vogels koop.
Maar ik blijf bij mijn standpunt als mijn vogels worden gestolen dan vallen er klappen als ik ze terug vindt.

Zoals gezegd telt een gewaarschuwd mens voor twee dus potentiele dieven krijgen van mij een lijfstraf en de helers ook tenzij ze me precies kunnen vertellen van wie ze de vogels hebben gekocht. Daar heb ik best wel een nachtje cel voor over, ook gelet op de meeste reacties hier zijn de meeste het er mee eens dat je van andermans spullen af moet blijven.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-03-04 - 11:16:15

quote
Papegaaienboer, De koper kan die vogels ook ter goeder trouw gekocht hebben en dan zal uw reactie meer kosten dan een koppel papegaaien.


Dit maakt niet uit. Ook als de vogels te goeder trouw zijn gekocht mag de oorspronkelijke eigenaar ze binnen drie jaar na de diefstal opeisen.
De verkoper is immers niet beschikkingsbevoegd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-03-04 - 12:43:06

Voorbeeld:
Jongen steelt brommer en verkoopt hem. De koper wordt aangehouden maar heeft te goeder trouw gekocht. (anders kan niet bewezen worden)
Jongen wordt aangeklaagd voor diefstal/heling.
Terwijl er getuigen zijn ontkent jongen stelselmatig en zwijgt.
De eigenaar fluit nu nog steeds naar zijn brommer.

Je mag opeisen wat je wil. Maar of je hem terug krijgt is een tweede.

Nu weet je ook waarom een registratiewet goed zou zijn.

Chippen en registreren! Liefst met schriftelijke verklaring van oude én nieuwe eigenaar.

Wie kan zo'n systeem opzetten?

Peter


Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-03-04 - 15:50:18

Volgens mij kan je als de vogels ter goeder trouw gekocht zijn ze niet terug eisen maar terug kopen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede