Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broeden Port Lincolns Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broeden Port Lincolns
vrij
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-02-27 - 22:20:42 send message to vrij

Ik ben in het bezit van twee koppels Port Lincoln, van vier jaar oud, die dit jaar hetzelfde gedrag vertonen als vorig jaar: ze badderen samen,voeren elkaar en bekijken het broedblok van buiten. Verder gebeurt er (nog) niets. Vorig jaar stopte het hiermee ook. Achteraf vroeg ik me af wat ik nog had kunnen doen. Ik heb ze nu een blok erbij gegeven, dat ze aan de buitenkant inspecteren, maar voor de rest niets. Ik geef twee per week eivoer en gekiemde zaden en iedere dag fruit (meestal appel)Moet ik nog iets doen om ze aan het broeden te krijgen of ben gewoon te ongeduldig?


chedow
Website Member
Posts :53

Website Member
2008-02-27 - 23:01:07 send message to chedow

een beetje geduld is wel op zijn plaats denk ik hier.

weliswaas zijn port lincoln's broedrijp op 2-3 jaar, maar de omstandigheden moet ook goed zijn hé.

het aanbieden van een 2de nestkast is inderdaad een goede zet, maar zijn ze van verschillend materiaal? (bv. natuurblok en rechte blok).

voor de rest de vogels genoeg rust gunnen en de moed erin houden hé!


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-02-28 - 09:48:02 send message to dundee

Ik zou de deksel er eens een paar dagen af halen of er scheef opzetten.Dit helpt vaak

Succes!!


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-02-28 - 10:58:50 send message to wings

Hallo.
Wat zijn de maten van de blokken?
Nu elke dag univerzeelvoer geven.
gr Jan


vrij
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-02-28 - 16:25:54 send message to vrij

Bedankt voor jullie tips. Het ene blok is 25x25x60 en het andere 22x22x50.Moet het deksel tijdelijk van het broedblok?


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-02-28 - 20:31:07 send message to postvogel

Misschien een klein beetje hennepzaad extra door het voer doen,daar krijgen ze een beetje meer broeddrift door(bij mij tenminste werkt het bij de rosella's goed).
Groet Chris.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-02-29 - 19:59:17 send message to P.Rooth

Zelf heb ik gekweekt met port lincoln die een broedblok hadden van 22cm in het vierkant en 80cm diep en dit was eigenlijk niet diep genoeg zodat er een blok van een meter die ernaast geplaatst werd voor een nog beter resultaat zorgde en het minder diepe blok geen blik meer waardig gegund werd , kon die later voor Halsbanden gebruikt .
Maar het invlieggat van uw broedblok is dit naar het oosten of noorden gericht ook dat kan broedlust opwekkend zijn want ze hebben een hekel aan zon in het blok , wat tevens kan helpen is het invlieggat deels dichttimmeren met een plankje (niet te dik) zodat ze zelf dit open moeten knagen wat tevens goed voor de broedlust is
Bij mij begonnen ze in april te leggen zodat u nog FF tijd heeft om het aan te zien .
Hennep voerde ik ze niet werden ze zo gek van als een kwartje wel kiemzaad door het eivoer en bijna dagelijks iedere vogel een teentje knoflook wat ik ook wel in de voliere plantte maar nooit lang bleef staan werd er snel uit gegeten hadden ze bezigheid .
De lengte van een voliere dient naar mijn mening ook een 5 meter te zijn om ze in topconditie te krijgen want broeden is topsport
Succes
Paul


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-03-02 - 09:39:45 send message to wings

Hallo,
Mijn port lincoln waren er altijd vroeg bij.
Kregen half december hun blok 90 cm diep.
Februari eitjes,eerste ronde 3 jong,ronde twee 4 jong.
Pop 4jaar man 5jaar hadden zij hun eerste nest.
Heb ik 16 jaar in bezit gehad.
gr Jan


vrij
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-04-18 - 15:13:31 send message to vrij

Inmiddels zijn we een week of zes verder. Beide koppels zitten in het blok. Een koppel heeft al zes eieren en bij de andere heb ik nog niet gekeken. Ik heb de adviezen opgevolgd en eerst een natuurblok opgehangen. Dat werd bekeken, maar verder genegeerd. Daarna een diep blok dat eigenlijk voor de konings bestemd was opgehangen. Dat bleek het gewenste blok te zijn. Het afgekeurde multiplex blok van dit koppel hangt nu bij het andere koppel. Er liggen inmiddels zes eieren in en de pop zit er vast op. Bedankt voor de tips dus. Ik hoop dat het verder ook voorspoedig gaat



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede