Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eivoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eivoer
Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-02-18 - 01:26:19 send message to Alfares

De kweekperiode komt er weer volop aan. Iedere kweker heeft zo zijn eigen voorkeuren en ingrediënten voor het eivoer. Wat is jouw geheim recept? En voor welke vogelsoorten gebruik je het?

Om met mezelf te beginnen, ik geef gewoon Orlux eivoer zonder enige toevoeging. En ik wil dit preparaat verbeteren. Daarom vraag ik naar jouw tips wink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-02-18 - 05:19:54 send message to bert1974

ik zelf gebruik eivoer van obie.
hier verander ik niets aan want iets wat in principe goed is moet je niet veranderen.
het enige wat ik wel doe is extra calcium verstreken dit doe ik al jaren met calcilux dit meng ik door het water.
dit krijgen ze het hele jaar door en als ik verneem dat ze wat actief beginnen te worden dan verhoog ik dit nog een beetje.
verder krijgen ze bij mij tijdens het kweken een extra vitaminen preperaat.
dit doe ik met breedmax is in principe niet nodig als je gevarieerd groente en fruit bij voert maar ik doe dit om zeker te weten dat ze genoeg binnen krijgen.
om de jongen een voor sprongetje te geven zeg maar.

groeten bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-02-18 - 05:20:56 send message to bert1974

oja ik kweek met papegaaien.
grijzeroodstaarten en amazones

groeten bert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-02-18 - 13:19:56 send message to tonnl

Ik geef gewoon merkloos eivoer vam een vaste leverancier, bevalt al jaren erg goed.
Ik meng er wat rusk door om het langer rul te houden.
Daarnaast voeg ik dagelijks iets toe waarvan ik denk dat het gunstige eigenschappen heeft.
Elke dag een mespuntje spirulina (beďnvloedt de kleur gunstig), de andere dag spirulina en stuifmeel (bevat snel opneembare voedingsstoffen en geeft een lekker smaakje aan het eivoer).
Een paar keer er week rasp ik wat sepia over het eivoer en gemiddeld 2 keer per week maak ik het eivoer vochtig door geraspte appel of wortel te gebruiken in plaats van water.

Ik heb diverse kleine zaadetende tropen en grijze zebravinken.
Door alle vogels wordt dit graag gegeten, alleen bij de maskeramadines doe ik er universeelvoer door, anders eten ze het nauwelijks.

Goed en leuk kweekseizoen gewenst!
Ton.


cabeza
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-02-27 - 16:54:31 send message to cabeza

Lees eens op www.cabeza.nl hoe ik mijn eivoer maak. Wellicht dat je ook enthousiast wordt.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-27 - 17:41:04 send message to Zjurre

Ik maak zelf eivoer mbv eieren, Aves Kracht (en in de kweek Aves Opfok) en beschuitmeel. Dit verdeel ik in porties en vries ik in.
Verder geef ik nog orlux wildzang eivoer, Orlux Gold Patee en Orlux eivoer.
Wordt allemaal erg goed opgenomen, vooral het eigengemaakte eivoer.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-02-27 - 17:46:52 send message to blg

Lees eens op www.cabeza.nl hoe ik mijn eivoer maak. Wellicht dat je ook enthousiast wordt.

Volgens mij hoor jij op de advertentie afdeling en wil je alleen je eigen voer promoten.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-27 - 19:46:35 send message to Leandro

Ik gebruik eivoer van orlux voor grote parkieten en pagaaien en heb hier jongen mee en eieren dus niet slecht zou ik zeggen.



Mvg,leandro


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-02-27 - 20:33:12 send message to Rogert

Ik gebruik het recept van Aves voor in het kweekseizoen. Het mengsel van orlux gebruik ik het gehele jaar, maar persoonlijk vind ik dat daar veel gruis in zit. Maar de insekten zijn wel weer aantrekkelijk.

Het recept van cabeza vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk omdat daar kalk in gemengd word.

Vogels kunnen bij een overschot aan kalk vergroeiingen krijgen of eieren leggen met een te dikke schaal. Aangezien de vogel verplicht deze stof binnen krijgt kun je problemen verwachten.

Je kunt veel beter grit, zepia, calcium of andere preperaten los bijvoeren. Een van de weinige dingen die vogels zelf regelen is de kalkopname als deze los verstrekt word!


Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2008-02-28 - 18:50:07 send message to Tosa

Ik gebruik al jaren eivoer van 'de witte molen' voor mijn grasparkieten en ben er nog steeds tevreden over. Het zelf samenstellen van het opfokvoer lijkt mij wel heel interessant, maar helaas heb ik er de tijd niet voor.

Grtz


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-02-29 - 20:19:18 send message to P.Rooth

Cabeza """ levertraan """ las ik op uw site en ben gelijk vertrokken de haren stonen me gelijk rechtovereind want dit goedje krgen we vroeger een 50 jaar geleden en hete goed te zijn heb gelijk die vieze smaak weer te pakken terwijl ik altijd het liefst een hele grote vork vol van kreeg .
Levertraan is niet direct een middeltje wat goed voor vogels is een vergiftiging licht zowiezo op de loer bij onzorgvuldig gebruik ( een beetje helpt een beetje en ........veel vergiftigd ).

Ik gebruik zelf een goed eivoer waaraan onder andere geraspte winterpeen waaraan fruitsap toegevoegd eenderde universeelvoer
calcilux ( calciumpreparaat ),knoflookpoeder,aves probiotic,rozenbottelzaden en druivensuiker toegevoegd wordt daarbij iedere drie dagen gistocal afgewisseld met breedmax .
Ik houd grote parkieten enkele kakatoes , pionus en grijzen


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-01 - 13:19:53 send message to denegon

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

In de rust periode krijgen mijn vogels (pruimekoppen en caiques) een zaadmengeling en fruit/groenten. Meestal een soort groente of fruit per dag.(wortel, appel, mais, peer, courgette enz.)

In januari ben ik op gaan werken om de vogels in broedstemming te krijgen.

Bij het fruit krijgen ze nu ook kiemzaad. (tarwe safloorpitten, boekwijt en katjang erwten)
de eerste week heb ik om de 2 dagen eivoer erbij gedaan.
Dit bestaat uit:
1/2 maateenheid vitamine kalk van avian (hier zit een maatschepje bij)
1 maateenheid AVES opfok
8 maateenheden panneermeel.
1 gekookt ei.
1 maateenheid stuifmeel pollen.

De tweede week ben ik om de dag dit eivoer gaan gebruiken.

de derde week heb ik het eivoer verdubbeld.
en vanaf begin februari krijgen de vogels ook nog een extra groente of fruit erbij.

Ze zitten nu dus op een goede zaadmengeling. (ik gebruik die van cona corn maar er zijn natuurlijk veel goede merken)
Als extra voer krijgen ze dus kiemzaad met 2 groentes/fruit en om de dag een goede portie eivoer.

De vogels krijgen als tweede groente vaak vijgen daar zijn ze dol op.

Van mijn koppels pruimekoppen zijn inmiddels 2 koppels zeer actief in het blok en met paren en elkaar voeren dus de hoop op een leuk kweekjaar is er al.

hopelijk hebben jullie hier iets aan groetjes egon



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-03-01 - 20:07:24 send message to P.Rooth

Ben enkele zaken vergeten o.a . het kiemzaad dat dagelijks verstrekt wordt verder zo nu en dan wat banaan erdoor vind de een heerlijk en de ander trekt z'n neus ervoor op terwijl het dezelfde soort vogel is , het blijven individuen en ieder heeft z'n eigen voorkeur .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede