Originele opnamen van de handel in vogels waar iedereen wel korte stukjes van heeft gezien.
Vond nu de complete film, is niet leuk om te zien.Hoe wij aan onze wildvang komen, schokkende beelden.
Zet hem er vanavond nog op.
Kijk op FTD.
De manier van werken veranderd niet.
Op internet staan allerlei korte filmpjes van de vogel/vangsthandel, dit is de complete film.
Om mijn part tig jaar oud, in die landen veranderd weinig bij de bron.
Als er geen legale afzet is in de EU vinden ze nu digitaal andere afzet kanalen, maar aan de basis blijft het het zelfde.
Volgens de officieele vangst quota van CITES mochten vorig jaar ruim 130000 papegaaien gevangen en geexporteerd worden door de betreffende landen.
Door het import verbodin de EU gaan deze vogels voornamelijk naar Rusland China en het midden oosten
Er wordt door het import verbod geen vogel minder gevangen.Ook zorgt het import verbod ervoor dat er veel makkelijker illegale vogels die kant uitgaan.
De importerende landen hebben hier niet zo een probleem mee.Door het import verbod is CITES als controlerende instantie een groot gedeelte van de controle kwijt omdat de bovengenoemde landen niet zo nauw kijken.
Ook stoor ik me ontzettend aan alle oude films foto's e.d. over dierenmishandeling bij het vangen deze foto's en films zijn soms meer als 30 jaar oud.
Bij iedere zogenaamde misstand duiken deze weer op als zijnde actueel.
Al regel je dit nog zogoed misstanden blijven er bestaan hoe erg dit ook is.
Het getuigd niet van enige realiteitszin om iedere keer weer deze oude dingen te laten zien.