Auteur |
Onderwerp : kortwieken grijzenroodstaarten |
mariondeleeuw
Website Member
|
2008-02-10 - 11:29:58 |
|
wat is de beste tijd om mijn grijze te laten kortwieken zodat ze lekker in de tuin kunnen spelen en klimmen?
Hoe lang duurt het voor ze weer kunnen vliegen?
Ze zijn nu in de rui ik heb een koppel dus zeker weet ik niet of ze alle 2 in de rui zijn of 1
Ik weet dat het kortwieken stres voor de vogel is weet iemand een andere manier om de vogels los in de tuin te laten zodat ze niet weg vliegen
|
lennard
Website Member
|
2008-02-10
-
11:37:43 |
|
Je kan in goede vogelwinkels tuigjes bestellen die je om kan doen bij de vogels met een riempje dan hoef je ze niet te kortwieken maar je moet ze wel een tuigje omdoen.. Ik heb zelf mijn grijze gekortwiekt en die zit nu ook weer in de rui dus dan groeit het weer terug.. de beste tijd om te kortwieken is als ze klaar zijn met ruien. Dan kunnen ze tot de volgende rui niet meer vliegen.
Groetjes,
Lennard
|
Ruben89
Website Member
|
2008-02-10
-
12:05:42 |
|
|
Wickingh
Website Member
|
2008-02-10
-
12:17:22 |
|
@ Ruben dat wordt niet gevraagd en is jouw persoonlijke mening .
Geef of antwoord op de vraag of zeg niets, hier word ik nu zo moe van .
Hallo,
je kan altijd een papegaai wieken wel regelmatig de veren checken want in de loop der tijd groeien er altijd weer geleidelijk een paar aan en kan de vogel toch nog wegvliegen.
Controleer altijd na het wieken of de vogel geen hoogte meer kan maken,
mvg Frank
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2008-02-10
-
13:48:00 |
|
quote weet iemand een andere manier om de vogels los in de tuin te laten zodat ze niet weg vliegen
Frank, probeer je dan toch maar te beheersen.
Het stond er wel.
|
meyer
Website Member
|
2008-02-10
-
14:07:23 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Ik vind het antwoord van Ruben89 ook een goede tip.Vogels in een voliére vind ik beter dan kortwieken of een tuigje.
Je kunt ze savond weer gewoon mee naar binnen nemen als je dat wil of lekker laten zitten als het mooi weer is.
Groeten Meyer
|
Wickingh
Website Member
|
2008-02-10
-
14:16:57 |
|
Als je het zo bekijkt wel ja.
@Ruben in dat geval sorry,
mvg Frank
|
tonnl
Website Member
|
2008-02-10
-
15:11:14 |
|
Je kunt ook met een volièrenet werken, dus een net over de tuin spannen. Net wat minder werk dan een volière bouwen.
Over kortwieken is dal prima uitleg gegeven.
|
meyer
Website Member
|
2008-02-10
-
16:10:20 |
|
Zo'n net zou ideaal zijn omdat je vogel dan de ruimte heeft. Maar in dit geval praat je over twee grijzeroodstaarten en als ik zie hoe snel dit soort vogels bij mij een tak van een arm dik doorknagen zou ik ze toch niet achter zo'n net durven te zetten.
Groeten Meyer
|
johanblok
Website Member
|
2008-02-10
-
16:20:11 |
|
Kijk uit voor katten e.d. Een voliere (eventueel met elementen gemakkelijk tijdelijk opgezet) lijkt me veiliger.
Volledig teruggroeien van alle veren kan meerdere jaren duren. Maar het vliegvermogen kan al veel eerder weer terugkomen.
|
Ruben89
Website Member
|
2008-02-11
-
12:31:58 |
|
het is al goed hoor frank.
lijkt mij een goede tip als je ze los wil hebben zonder al te veel risico's. en je hoeft ze geen stress te bezorgen door ze te knippen
groetjes, ruben
|
whitebulldog
Oud Lid
|
2011-04-19
-
22:15:26 |
|
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/351266
LEERSUM - De brandweer in Leersum is dinsdag druk geweest met het vangen van een ontsnapte papegaai.
Het dier woont in bij een gezin. De vader des huizes liep zijn dagelijkse rondje met het dier op zijn schouder. Normaal blijft Knorretje, zoals de papegaai heet, gewoon zitten. Dit keer vloog hij weg omdat hij van iets schrok.
De papegaai zat in een boom aan de Dreef, vlakbij de woning van zijn baasjes. De brandweer moest in actie komen en had nog veel moeite om de vogel te pakken te krijgen. Met een vangnet lukte het niet. Uiteindelijk is de papegaai uit de boom gespoten en herenigd met zijn baasjes.
De familie heeft nu besloten om de papegaai te kortwieken.
|
goudparkiet
Website Member
|
2011-04-20
-
09:20:52 |
|
|
Karel
Website Member
|
2011-04-20
-
10:40:10 |
|
Fijn dat Marion na meer dan 3 jaar nog een reactie krijgt.
|
whitebulldog
Oud Lid
|
2011-04-20
-
19:27:26 |
|
hahahahahahah, ik heb het berichtje eiegenlijk meer als "zo maar"geplaatst, omdat het toch wel weer actueel word voor een hoop mensen nu het mooie weer begonnen is. en om er nu spciaal een nieuw topic voor te openen
dus even gekeken en er was al een topic over wieken, maarreeuh beter laat dan nooit toch?
|
Tamme vogels
Website Member
|
2011-05-04
-
12:56:30 |
|
een voliere kopen alleen om je grijsje in de tuin de houden, als je geld zat hebt zou ik het ook wel doen.
p.S koop een tuigje als je hem niet wil wieken.
En als hij wegvliegt, dan besef je wel dat je hemhaar ad moeten wieken niet sarvastisch bedoeld maar is een teken van wees op je hoede.
|