De muizen mogen van elke grootte zijn. Valken slikken hun prooi niet in z'n geheel door als deze te groot is. Het (relatief) goedkoopst zijn overigens diepvries muizen in de categorie middel-ongesorteerd, bijv. te verkrijgen bij Kiezebrink.nl.
Waarom laat je ze de ouders niet opvoeden.
Met de hand opvoeden krijg je van die laners. Die schreeuwen de hele boel bijelkaar. Mijn jongen zijn door de ouders opgevoed en zijn nu ook prima vliegers bij diverse valkeniers.
ik heb en koppel amerikaanse torenvalken ze zit heel veel in de nest maar er komen geen eieren hoe komt dat te vroeg of te onrustig verkeerd voedsel kan iemand mijn probleem oplossen
het is gelukt torenvalken hebben 3 eieren best nu met rust laten of toch regel matig controle uitvoeren en zou ik de eventuele jonge met de hand voeren of het de ouders laten doen
Gefeliciteerd. Je kunt ze het best met rust laten. De eenmalige storing als je moet gaan ringen is geen probleem. Verder kun je Amerikanen het best door de ouders laten opvoeden, omdat met name handopgevoede mannen later moeilijker aan een pop te koppelen zijn.
Het kan zijn dat het wijfje te dominant is, maar dat kan nog veranderen. Misschien dat het bij een 2e poging beter gaat, en anders....volgend jaar beter, dan maar.