Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onervaren met vogels.....hulp nodig Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : onervaren met vogels.....hulp nodig
bianka
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-03 - 15:38:24 send message to bianka

hallo allemaal,

toen 1 van onze aanloopkatten vorige week een kanarie meegenomen had en het diertje van deze vangst bekomen was heb ik hem in een vogelkooitje gedaan maar nu vind ik het zoooo zielig dat hij in zo'n klein hokje zit dat ik in het voorjaar een buitenvoilleire wil maken. hebben jullie tips voor me want het moet natuurlijk wel een katvriendelijke voilleire worden.....vraag me verder niet wat voor een soort kanarie het is want zoals bovenaan al staat...ik ben totaal onervaren met vogels...alle hulp en tips zijn welkom!!!

alvast bedankt,

bianka


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-02-03 - 16:35:56 send message to roodmus

hallo Bianca.

Wat belangrijk is hoeveel vogels wil je er in zetten.

Verder echt katvriendelijk,ja dubbel gaas en ........ maar dat is niet kat vriendelijk sad :(sad :(schrikdraad.


bianka
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-03 - 16:41:10 send message to bianka

Tja, schrikdraad....daar leren ze natuurlijk wel van en zolang het voltage niet al te hoog is moet het volgens mij wel kunnen. De hoeveelheid vogels...hmmm, geen idee eigenlijk. Ik weet dat dit een mannetje is dus misschien zou het wel zo sociaal zijn om er een vrouw (pop heet dat geloof ik?) tzt bij te zetten? Oja, en wat ik ook van hem weet is dat hij nog heeeeeeel jong is en vreselijk hard kan zingen, haha.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-02-03 - 17:10:12 send message to lennard

Hoeveel ruimte heeft u beschikbaar. als u bijvoorbeeld een 2 koppels kanaries wil houden dan is een vlucht 2m bij 1m groot genoeg. Ikzelf zou er ook nog een nachthok bijmaken zodat ze in de wintermaanden gewoon buiten kunnen blijven.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-02-03 - 17:35:34 send message to tonnl

Een mannetjeskanarie alleen is niet zielig. Ook in de natuur leven dit soort zangvogels het grootste deel van het jaar alleen.

Als je meer vogels wil, dan wat meer poppen dan mannen, kanariemannen kunnen erg fel zijn. 2 mannen en 5 poppen gaat vaak prima, of 1 man met twee of drie poppen.
Dubbelgaas is prima om de vogels te beschermen, hier hebben onze eigen drie katten en alle buurkatten het heel snel door. Ze kunnen alleen nog verlekkerd kijken, dat mag. Ook de vogels zijn er snel aan gewend.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-02-03 - 22:46:33 send message to roodmus

Bianca.

Hou er rekening in de bouw dat er ook jongen kunnen komen,zodat je ruimte genoeg hebt.
Verder zorg dat de vogel(s)beschut kunnen zitten bij slecht weer,een afdak of nachthok(je),en waar je het voer droog kunt houden.
verder kun mooie je alu.kooien kant en klaar kopen of tweede hands op marktplaats,ook alu.fronten zijn een optie,of je dat mooi vind is de vraag,ik zelf vind hout het mooiste,maar vergt wel onderhoud.

Suc6
Verder is de ligging van de kooi belangrijk,het mooiste is het oosten in verband met ochtend zon.


bianka
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-05 - 15:16:05 send message to bianka

oke, voor alsnog ben ik er aardig uit, het wordt een voilleire waar "tweety" (sorry, iets originelers kon men hier niet bedenken...)ruim kan vliegen en zo hoog dat ik er ook nog in kan staan...hout geeft mijn voorkeur als staanders maar nog 1 vraag voor dit moment (misschien een domme vraag maar ik weet het antwoord niet en voordat ik de verkeerde dingen ga doen....)wat verstaan jullie onder "dubbel gaas"? betekend dat een dubbele laag of zit er een ruimte tussen de lagen?

gr. bianka


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-02-05 - 15:39:40 send message to sabine107

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoi Bianka,

Je zit goed in de richting. Het zijn twee lagen gaas met een tussenruimte erin.

Dubbel gaas betekend:
Je hebt het frame gemaakt van de voiliere met bijvoorbeeld balken van 60 mm dik. Dan maak je aan de buitenzijde van de voiliere gaas aan vast.
En ook aan de binnenkant van de voiliere. Hierdoor heb je dus (met een balk van 60mm dik) een ruimte van 60 mm tussen de twee gasen inzitten.
Als een kat dan toch in je gaas klimt.... dan kan hij nog steeds niet met zijn nagels bij je vogel(s) komen.

Snapje??

Anders kan je nog altijd even bij mijn voiliere kijken, als je goed kijkt op de foto´s dan kan je het net zien, wat ik bedoel met dubbel gaas.

Veel succes ermee.


bianka
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-05 - 15:48:25 send message to bianka

oke, dank je wel voor de uitleg, hier kan ik zeker wat mee!!!! nu wachten op beter weer...wanneer adviseren jullie mij om "tweety" buiten te laten? ja, uiteraard niet eerder dan de voileire af is, haha. ik bedoel dus vanaf welke buitentemperaturen en heeft de rui er ook mee te maken?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-02-05 - 17:06:54 send message to roodmus

Kzou TWEETY nog even binnen houden hoor,pas als de temperaturen lekker omhoog gaan dan op een mooie dag naar buiten.

Als de nacht temp.nog laag is zou ik hem zeker binnen in het nachthok zetten s,nachts.
Je moet hem langzaam wennen aan buiten.

grtjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede