Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nageltjes knippen bij angstige vogels... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nageltjes knippen bij angstige vogels...
ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2008-01-31 - 22:52:33

Dag allemaal!

Ik heb zoals sommigen misschien weten twee grasparkietjes. Deze zijn nogal schuw en ondanks dat ik daaraan werk wil het nog niet echt verbeteren. Maar nu zijn de nageltjes wel aan de lange kant heb ik opgemerkt. Te lang eigenlijk om ze vanzelf te laten slijten en ingrijpen door ze bij te knippen is noodzakelijk. Maar hoe pak ik dit het beste aan met deze schuwe diertjes. Het gaat goed tot ik mijn hand in de kooi schuif, dan raken ze totaal overstuur. Laat staan dat ik die nagels moet gaan knippen... ik denk dat ze van de stress in shock raken o.i.d.!?

Wie helpt mij?

Tnx,
Wouter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-02-01 - 01:06:14

Ik zou ze in de avond vangen. Eeven kijken waar ze zitten, dan het licht uit en snel een vogel pakken. Als je de vogel daarna in een theedoek doet, vooral de doek over zijn kop, blijft hij het meest rustig.
Leuk is anders, maar soms moet het.
Nagels van parkieten slijten echt goed als je wat takken verticaal in de kooi zet.
Succes.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-01 - 09:26:55

Dat een vogel onrustig wordt van je hand is normaal. Vraag aan iemand anders om de nagels te knippen, anders zullen ze de volgende keer ook onrustig worden als je bij ze in de buurt komt.
Of leg een baksteen of de bodem van de kooi, dan slijten de nagels vanzelf!


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-01 - 12:56:51

Een doek zou ik ook aanwenden. Dat zie je vaak op TV als vogels in dierentuinen of bij de veearts een behandeling moeten krijgen.
Ik gebruik als schaartje een speciaal schaartje dat dient om bij cavia's en konijnen nagels te knippen. Bij een gewoon schaartje kan één van de benen van de schaar over de nagel glijden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede