Hoihoi,
Ik zit toch met enkele vragen omtrent mijn koppel grijzen, en eigenlijk ook met het koppel bonte boertjes.
Zoals eerder beschreven in een ouder topic, heb ik deze sinds vorig jaar.
Het koppel grijzen heb ik zelf samen gesteld en het zijn beiden import vogels, die bij verschillende adressen uit de woonkamer komen.
Het klikte al vanaf het eerste moment dat ik ze samen zette, man voerde de pop al vanaf dag 1, en nog nooit onderling geruzie waargenomen.
Echter had de pop geen echte interesse in het blok, ondanks het dagelijkse treden.
Als ze in het blok zat en ik kwam de schuur in, schoot ze er snel en grommend weer uit
.
De man doet vooral de laatste tijd erg agressief naar mij toe, en vanmorgen toen ik de schuur binnen kwam zag ik geen pop.
Ze zat samen met de man in het blok, en zit er nu nog.
Ze komt er niet uit tot nu toe.
Mocht het nu het geval zijn dat ze toch over is gegaan tot het leggen van eieren, zit ik met een vraag.
Ze zitten momenteel gewoon op een basis menu qua voeding.
En dat is een graanmenging (premium), en dagelijks groente/fruit.
Wanneer moet ik hier verandering in brengen, en wat moet ik dan het best geven.
Op kiemzaden zijn ze niet zo happig, en op eivoer ook niet, verder eten ze alles.
Nou ja, de man dan, maar die voert het weer aan de pop.
Dan mijn bonte boeren.
Eerst had ik dus 2 koppels, in kweek boxen.
Ik vond dat toch niet diervriendelijk, heb dus 1 koppel verkocht, zodat ik het andere koppel in mijn lege volliere met binnen hok (naast mijn koppel grijzen) kon zetten.
Het gedrag verandere compleet.
Ze werden speels, gingen er echt super uitzien
Sinds enkele dagen treed de man op de pop, gewoon buiten, in het volle zicht.
Mijn vraag is of het normaal is dat bonte boeren zo kort paren?
Ik weet dat het niet te vergelijken is met mijn grijzen die daags zo 20 minuten bezig zijn.
Maar hier draaien ze eerst met laaghangende vleugels om elkaar, dan vliegt het mannetje van mijn bonte boertjes op het popje, vouwt zijn staart eronder, en is er na een paar seconden weer af.
Aangezien ik al wel langer kromsnavels heb, maar nooit met koppels heb gekweekt, dump ik mijn vragen hier maar.
Alvast bedankt
Groetjes monica.