Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogels opgegeten !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogels opgegeten !!
Carlo Bruil
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-01-20 - 22:52:28 send message to Carlo Bruil

Hallo,

Wij hebben een gemengde voliere met valkparkieten, rijstvogels en waterslagers.. Vanmorgen schrokken we heftig, er waren 3 watersalgers weg... kort onderzoek toonde aan dat de vogels aangevallen zijn en opgegeten. We weten dit doordat we in de hoek van de volieren een groot gat met een hoop zand erom heen zagen , er lagen ook allerlei veren van de vogeltjes.. Ik heb gelijk het gat gedicht , gaas over de grond en er weer tegels overheen gelegt, ik hoop dat dit helpt anders ga ik een hele betonvloer storten in de buitenvoliere...

Wat voor een beest kan dit geweest zijn , die selectief de waterslagers te pakken heeft gehad... Muizen zitten er altijd wel maar die doen dit niet , eerder denk ik aan een rat , of eten die geen vogels ???


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-01-20 - 23:31:09 send message to lZebravinkjel

Het spijt me zeer, maar muizen vreten wel degelijk je vogels op als ze de kans krijgen. Ik zou die diersoort dus niet buitensluiten. (dit weet ik uit eigen ervaring (helaas)).

Is het een erg groot gat? Afhankelijk van waar je woont zou je misschien zelfs aan wezels/hermelijnen kunnen denken...

Ligt er bij jou geen gaas op de bodem? Als er gaas ligt kunnen ratten en wezels en groter er natuurlijk niet door. Dan zullen het toch muizen zijn.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-21 - 00:07:27 send message to ROCIO

Zet maar een ratten val en gebruik als lok aas een gerookte makreel kop, wand als het er een is komt hij terug, en kan ook een valk parkiet pakken niet af wachten ook als je hem te pakken hebt ,door gaan met zetten ze komen eigenlijk nooit alleen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-01-22 - 19:39:38 send message to P.Rooth

Ratten komen in rotten van 5
Hoe Carlobruil woont doet er niet echt toe want ratten komen overal voor waar mensen leven en als je "geluk" heb alleen de bruine want de zwarte is helemaal niet te keren .
Ik heb zelf om dezelfde reden gaas onderin m'n volieres doordat ik mollen had die overal opdoken , waar een mol langs gaat kan een rat/wezel/hermelijn/bunzing/verwilderde fretten
de gang volgen .
Heb je eenmaal gemerkt dat er een rat op bezoek geweest is kom je er bijna niet meer af vangen al dan niet levendig maar pas heel erg op met vergif dat is geen aanrader .
Wat ikzelf doe kan ik aangeven : Altijd een val klaarstaan om te vangen dat kan een vangkooi zijn waar ik vandaag eentje van 30 cm ( zonder staart ) gevangen had of een 'gewone'in een houten bak met een klein gat , vinden ze interressant .
Zelf doe ik geen enkel lokmiddel in de vallen en toch vang ik ze doordat ze nieuwsgierig zijn .
Ik hoop dat u de ratten vangt heeft u er een volgen er meer .
Succes met de jacht .


Carlo Bruil
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-01-25 - 22:50:54 send message to Carlo Bruil

Ik heb momenteel gaas op de bodem van het buitenhok en op alle plaatsen waar ze maar binnen konden komen , het lijkt er op dat ik er nu van verlost ben. Ik zie geen gaten en gangen meer dus ik hoop er maar het beste van...

**** ik heb nog maar 1 man over (gelukkig mijn mooiste) , in totaal waren er dus 4 te grazen genomen door het "roofdier"

(verkoopinformatie verwijdert.)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede