Mijn vader heeft 1 paar grasparkieten cadeau gekregen in een kleine kooi voor binnen. We wullen graag een grote volière maken.
- Waar moeten we op letten?
- Welke vogels raden jullie aan om erbij te zetten? Mijn vader wilt ook graag kanaries, maar ik heb ergens gelezen dat die niet goed samen gaan met grasparkieten?
Als je een mooie grote voliere bouwd dan kunnen kanaries en grasparkieten best bij elkaar.
je kunt eens kijken bij al de volieres hier op vogelarena en daar wat ideen opdoen.
hier vind je ook redelijk wat gezamelijke volieres dus wie weet.
succes der mee en groetjes egon
ik zou er ook geen kanarie in doen kost echt vogels je kan er wel valkparkieten bij doen en als je toch kanaries wil zal je een aparte voilere moeten maken
Hoe dan ook komt er vroeg of laat de confrontatie tussen de grasparkiet en de kanarie. Ik moet er vast niet bijvertellen dat de bek van de grasparkiet wint met alle gevolgen vandien. Gewoon niet doen dus.
Ik heb het ook een tijdje samen gehad, als je het wil kan alles samen maar ik raad het ook af want tijdens de broedperiode als bijvoorbeeld de grasparkieten nog niet begonnen zijn of al klaar zijn zijn ze ontzettend nieuwsgierig en verstoren ze het echt.
kijk goed met het plaatsen waar in de winter de ooste wind vandaan komt en waar zómers de Zon het hardst staat te bakken is ook niet ideaal denk aan ongedierte ook katten horen daarbij maar wind en zon zijn wel het belangrijkste