bij deze wil ik u melden dat ik in de wintertijd altijd roosvicee in mijn drinkwater doe het bevriest bijna nooit en mijn papagaaien kunnen het er zo afschrapen mocht het min 20 graden worden geen probleem groeten rob.
Er zijn Buigbare Verwarmings Elementen voor €8.00
Deze werden jaren terug al gebruikt en voldoen prima. Ze houden het water een graat of 5 boven nul. Alleen bij kromsnavels de elek.draad afschermen.
Ja Tol dat word dan 15 x8€ =120€,misschien krijg je korting bij grote afname.
En anders een doorlopend systeem maken door al je kooien met 1-2-3 elementjes erin.
Hallo Belg
Er zijn veel tips maar suiker in drinkwater is niet verstandig want hier zit oxcaalzuur wat botten aantast .
Honig of druivensuiker door drinkwater mengen werkt goed het water wordt er bij bevriezen wat papperig van maar kromsnavels hebben er geen problemen mee in de tijd dat ik kanaries had deden die ook niet moeilijk .
Heeft u grotere drinkschalen die bevroren geweest zijn kunt u die kapotslaan hebben ze een ijsje wat ook de dorst lest .
Heeft het gesneeuwd eten ze sneeuw is er rijp op de zitstokken en gaas drinken ze dit , althans bij mij is dit het geval .
Succes
Paul