Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > afmeting broed kooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : afmeting broed kooien
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-12-22 - 18:45:27 send message to ej roelofs

wat zijn goede afmetingen van broed kooien voor hoodedes en redvented bleu bonnet,en pruimkop parkieten
ik heb een wand van 5 lang x220 hoog en max 80 diep,ik wil zo functioneel mogelijke kooien bouwen dat er in de toekomst ook papegaai achtigen in kan
heeft u tips of ideeen of foto's deel die dan met mij hier op dit forum


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-12-23 - 07:53:18 send message to hoogervorst

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
ik zou het zo doen, maar dat is mijn gedachte natuurlijk en een ieder is vrij om te doen wat hij zelf wil.
Ik zou als lengte 125 aanhouden, dit past er 4 keer in en als hoogte zou ik 60 cm aanhouden, je houdt dan 40 cm vrij vanaf de bodem.
De bodem vrijhouden zou ik doen vanwege evt. vocht en tocht en dat het niet fijn is voor de vogels om helemaal beneden te zitten en alleen maar benen langs te zien schuifelen.Zo kan je er ook nog voeremmers en ander spul onder kwijt.
De diepte zou je kunnen houden op 60/70 of 80 cm, net wat je wil.
De soorten die je nu noemt kunnen in deze broedkooien(4X3=12 stuks) en later kan je in deze maten ook poicephalussen, caiques en waarschijnlijk pionussen houden en misschien amazone nana en grijze, maar voor de laatse 2 soorten weet ik niet zeker of het geheel verantwoord is om deze in dit formaat te houden, maar dan zou je 2 kooien in de lengte of hoogte kunnen verbinden door er een wand of vloer uit te houden. Houdt hier dus ook rekening mee met de voorfronten.
Succes met de keuze en de bouw van de kooien.
Ga je het zelf doen of laat je het doen?

Ronald


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-12-23 - 11:59:52 send message to ej roelofs

bedankt ronald,voor je info.
ik wil de tussen wanden eruit kunnen halen zodat je een kooi krijgt van 250 lang
of ik maak er 9 van 166,6 x60x60,ik heb evt nog een mogelijkheid om mijn kweekruimte te vergroten met nog eens 5mx3mx220,dus kan ik daar ook kooien maken dat ik in totaal 18 kooien krijg aan 1 wand van 10 meter,en 5 volieres voor evt jongen van 166,6x100x220
maar ik wil er eerst achter komen welke vogels ik het leukste vind want bij optie 2 moet ik 6 volieres afbreken
nog meer tips bij de bouw van de broedkooien??
bijv. gazen fronten,of spijlen?wel of geen lade?
mvg erwin


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-12-24 - 18:18:05 send message to ej roelofs

niemand anders ervaring met broedkooien voor redventeds,pruimkop,en hoodeds??
mvg erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-25 - 00:17:24 send message to tonnl

Metalen fronten hebben het voordeel dat de deurtjes er al kant en klaar in zitten.
Met gaas moet je zelf iets fabriceren dat tegen grote sterke snavels bestand is (aluminium bv).
Gaas heeft wel als voordeel dat het "doorzicht" veel beter is.
Maak ook de laden "knaagproof" en niet te laag, sommige vogels zijn echte knoeiers.

Succes, enne, wat een ruimte, ik ben maar een beetje jaloers. happy :)
Ton.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-12-25 - 13:04:56 send message to lennard

Ik heb zelf een frame gemaakt van aluminium en bedekt met gaas. de kooi is 1,25 breed 80 diep en 80 hoog, dit is voor een koppel caiques. Ik denk dat er geen standaard maat is in de afmeting die jij zoekt voor spijlen.
Ik zou er gelijk een voederdraaiplateau inmaken dan hoef je de vogels niet te storen.

Groetjes,

Lennardhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede