Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel vitrine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogel vitrine
LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-11-25 - 14:30:35 send message to LH

Zijn er mensen die ervaring hebben met (tropische) vogels houden in een vitrine??

Welke soorten zouden geschikt zijn en zijn er extra zaken waar je rekening mee moet houden (bijv. ivm ventilatie)?

Ben benieuwd naar jullie reacties

mvg,
LH


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-26 - 01:49:26 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ventilatie kan inderdaad een probleem worden, maar ook de temperatuur. Ik heb wel vitrines gezien met glas aan de voorzijde. Erg fraai, maar vooral als er ook verlichting in zit, kan het snel te warm worden.
Met een front van gaas heb je dat probleem niet.

Schoonmaken is erg lastig zonder de vogels uit te vangen maar een mooi ingerichte vitrine is echt een plaatje.
Hier een voorbeeld:


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-11-26 - 12:29:58 send message to Neophemagek

Een vitrine is zeker mooi.
Voor de temp. kan je led verlichting nemen.
Deze geven namelijk geen warmte af.
Tegen woordig kan je led in div. kleuren krijgen, ik weet alleen niet of ze in daglicht uitvoering zijn.
Maar ventileren moet je zeker.wink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-26 - 17:39:33 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meestal worden er kolibrie achtige in gehouden of warmte behoeftige afrikaantjes,maar is ook veel onderhoud daar vergist men zich heel erg in.


LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-11-26 - 20:26:02 send message to LH

Kunt u enkele voorbeelden noemen van deze afrikaantjes?
Dan kan ik me hier wat meer in verdiepen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-27 - 22:46:44 send message to goulds

granaatastrilde, purpergranaatastrilde dat soort spul deze mogen zover mij bekend niet onder de 15 gr komen.

"Persoonlijk" is een koppel sunbirds of honingzuigers(roodpoot of geelpoot) erg mooi in zo'n vitrine.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-11-27 - 23:08:23 send message to Hobby-handel

Een vitrine met echte planten erin wordt denk ik snel te vochtig, met als gevolg dat je last krijgt van schimmels.
Een terrarium idee is naar mijn mening niet geschikt voor vogels, al staat het natuurlijk wel mooi.

Wat je weleens ziet is dat men klimop van buiten de kooi naar binnen laat groeien, dus de bak met grond buiten de kooi en de stengels door een aantal gaten naar binnen laten groeien.

Mijn granaatastrildes zitten nu nog steeds onverwarmd (enkelsteens niet geisoleerde schuur), vorige week was het rond de 5 graden en het gaat prima. Het enige wat funest is voor veel, zoniet alle, vogels is vocht en tocht. Dit geldt dus ook voor de vitrines.





tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-28 - 00:05:47 send message to tonnl

Te vochtig wordt het alleen bij onvoldoende ventilatie, met een gaasfront heb je daar geen last van.
Ik heb jaren heel veel planten gehad in de binnenkooien, eerder uitdroging dan te vochtig hier.


LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-11-28 - 09:32:41 send message to LH

En hoe zit het met de prijs en beschikbaarheid van deze honingzuigers?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-11-28 - 10:31:10 send message to Daniel

Wat de gek er voor geeft en beschikbaarheid geen.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-11-28 - 10:33:25 send message to Hobby-handel

Honingzuigers zijn op dit moment zeldzaam. Er zijn misschien nog een aantal oude import vogels, deze vogels kweken zeer moeilijk en krijg je denk ik als beginner ook niet los bij een kweker (worden onderling geruild/verkocht).

De prijs die men er voor durft te vragen ligt denk ik tussen de 500 en 1000 euro per koppel.
(bij de laatste import een paar jaar geleden kon ik ze kopen voor 250 euro per koppel).


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-28 - 12:32:00 send message to goulds

er zit een aantal kwekers in zwitserland en duitsland van honingzuigers,prijzen beginnen voor import vogels v.a 600 euro nakweek ligt nog hoger.

granaten bij 5gr!! dat geeft mooi perspectief voor de toekomst zijn het import of nakweek vogels?


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-11-28 - 22:02:10 send message to Hobby-handel

Tonnl:
Ik snap dat je bij een gaasfront geen, of in ieder geval minder, last van vocht hebt. De vraag ging over een vitrine en ik verwacht dat er bedoeld wordt met een glazen voorkant.

Wat ligt er dan op de bodem van de vitrine?
En hoe doe je dat met de vochtigheid van de grond?

goulds:
Ik heb mijn granaten een half jaar geleden gekocht, het zijn vogels van 2006 en 2007.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede