Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vraag
barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2007-11-17 - 16:11:48 send message to barraband

vang een kat ratten


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2007-11-17 - 16:12:06 send message to barraband

vangt een kat ratten


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-17 - 16:30:30 send message to goulds

neej niet betreffende de huiskat,verjagen wil nog wel vangen niet,daar een rat geduchte tegenstander kan zijn.Goede rattenvangers zijn jack russell en fox terrier


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-17 - 17:14:47 send message to chrislaevers

In een Engels dorpje hebben ze eens bij wijze van studie aan alle inwoners met katten gevraagd om de prooidieren van de katten in de diepvries te steken. De conclusie was dat er enorme verschillen waren tussen de vangsten. Eén kat stak ver boven de andere uit qua aantallen en qua diversiteit : de grootste dieren die hij/zij ving waren eekhoorns, ratten en konijnen. Een echte killerkat.
Indd Jack Russels en Fox terriers laten niet los en zijn gekweekt om ondergronds te gaan.
Ik heb vandaag een muis buiten en in de volière gezien. Op de plaats waar ik ze buiten de volière gezien heb, heb ik een val gezet. De hond was er aan het snuffelen en ik heb 'pak ze' gezegd. Na een tijdje zag ik dat de val ondersteboven lag en er enkele gaten gegraven waren door de hond net naast de draad. Heb alles maar terug toegedekt en de val weer op plaats gezet want seffens ontsnappen de vogels nog! Vroeg of laat wordt die muis gevangen want de hond heeft het spoor al beet. Op mijn 9-jarige kater hoef ik niet te rekenen. Die heeft nog nooit iets gevangen.
Een rat is iets anders dan een muis. Als die afvalzakken al een tijdje staan in de tuin van de buren, zou ik toch ook de buren aanspreken. Ik vind het onverantwoord om afval te laten rondslingeren. Muizen worden ook gemakkelijker door katten gevangen. Ratten dus niet.
Wens je een efficiënte oplossing toe. Moest ik ze hebben, ik zou er ook niet mee kunnen lachen.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-17 - 17:30:30 send message to termaat

er zijn wel katten die de jonge en halfwassen ratten pakken, maar de echte volwassen dieren zijn voor de meeste katten een slagje te groot.


tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-11-17 - 17:36:10 send message to tuga

Ik heb thuis 6 katten en zeker 3 vangen volwassen ratten. Dat klinkt veel, maar ik woon aan het water en dan heb je extra veel last van ongedierte. Het is wel zo dat de katten er gehavend uit zien soms.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-11-17 - 20:08:55 send message to afican parrot

Onze kat brengt soms wel ratten mee naar huis en ook wel eens een klein konijn. Alles heeft te maken met de wilskracht van uw kat denk ik. En als haar bakje constant gevuld is met lekkere malse brokken zal ze voor de rest weinig jagen.

Mvg Carl en Lindsay.


burak
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-11-17 - 23:05:26 send message to burak

Een vriend van mij had tot een paar jaar geleden in de dierenwinkel die hij had erg veel last van ratten . Kreeg deze op geen enkele manier (gif geprobeerd, beton gestort hier en daar, vallen) weg en leed zodoende ook veel financiele schade. Totdat er op een gegeven moment, een vertegenwoordiger hem adviseerde in dezelfde ruimt een kooi met een paar cavia's te plaatsen. Vanaf dat moment had de dierenwinkel eigenaar geen last meer van ratten. Of het kwam door het geluid van de cavia of de geur of iets anders weet ik niet. Wel weet ik dat het probleem opgelost was. Of dit buiten ook werkt, weet ik niet. Succes in ieder geval.
burak


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-18 - 07:26:24 send message to bert1974

dat cavias muizen en ratten verjagen is een heel leuk fabeltje maar helaas niet waar.
ik heb dit zelf bij mijn broer ondervonden.
deze heeft een hele grote buiten voliere met eenden zwarte zwanen en fazanten.
daar zaten op een gegeven moment ook ratten in deze kwamen ook in het binnen hok. waar mijn broer ook cavia,s in had lopen. de ratten trekken zich niets aan van de cavia,s.
jammer genoeg.

groeten bert


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2007-11-24 - 11:02:03 send message to barraband

dus een kat vangt geen ratten


tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-11-24 - 11:05:48 send message to tuga

Bij mij dus wel, alle maten. Het verhaal van cavia's is bij mij thuis wel onzin. Vergif helpt wel maar wissel zo nu en dan wel middel anders wordt het snoepgoed

Gerjan


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-11-24 - 19:46:11 send message to rajar

Hallo

Ik heb een kat Bob ( 8 kg )die vangt ratten en konijnen en eet ze op.

M.v.g. Rob


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-11-24 - 19:56:17 send message to hj de graaf

Onze huidige kat heeft een voorkeur voor vogels helaas en dan vooral mussen maar heeft nu een bel om dus dat valt hard mee. onze vorige kat had een voorkeur voor ratten/mollen zeker gem 2 mollen per week.

maar een goede hond werkt beter bij me neef hadden ze labrador waar behoorlijk jacht in zat deze was gek op ratten jagen ging altijd mee als we ratten gingen schieten in de vakrensschuur

en ook zat daar een nerstenfarm en daar ontspnapten ze wel eens die ving hij ook maar kwam meestal gehavend uit de strijd. hun kat vangt ook ratten en zet nersten klem en wacht op de hond

mvg


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-25 - 07:28:34 send message to bert1974

als je een goeie kat hebt dan vangt deze zeker ratten.
maar zoals de graaf al zegt je hebt meer aan een hond.
bij mijn broer loopt een sloot achter het huis langs en daar zitten ook regelmatig ratten in.
nu heeft mijn broer 7 honden en dit zijn:
4 jack russels 1 malteser leeuwtje 1 new foundlander en dan nog 1 vubara [vuilnisbakkenras].
en deze zijn allemaal gek als ze een rat zien zelfs de maltezer en de new foundlander springe er boven op.

groeten bert


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-11-25 - 09:53:30 send message to Strigiformes

Bedenk wel dat een kat ook vogeltejs vangt. Dus straks koop je een kat die geen ratten vangt maar de hele dag voor je voliere staat te stuiteren.


tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-11-25 - 10:05:24 send message to tuga

Ik heb ook 2 honden de een vangt super. Die wijst precies aan waar iets zit. Ook heb ik een poes die ik in mijn vogelverblijf laat, de hele nacht ook. Die vangt echt alleen de muizen, als er per ongeluk wat los vliegt taalt de kat niet na terwijl hij ze buiten wel vangt, super beest.

Gerjan



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede