Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > voeding bij welke soort. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding bij welke soort.
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-28 - 20:45:19 send message to denegon

Ik ben de laatste tijd bezig met verschillende soorten voeding te geven aan mijn vogels.
Ik zoek dus ervaringen van andere kwekers. ik zelf heb caiques en pruimekoppen.
Ik voer nu een parkieten mengeling voor grote parkieten zonder zonnepit. tevens krijgen de vogels een mengeling van appel wortel kiemzaad en eivoer. de verhouding nu is zaad/zachtvoer 60%/40% Tevens voer ik in de rust periode minder zachtvoer en ga dadelijk in de kweekperiode dhet zachtvoer aanpassen. (meer eivoer)
Ik voerde eerst 50%/50% zaad en zachtvoer.

Wat zijn jullie ervaringen misschien kan ik iets leren.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-28 - 20:52:40 send message to denegon

Hieronder staat een reactie van picolet op een eerder itum zeer handig om te weten vooral van dat eivoer dat er een kweek en een rust variant is. Meer van dit soort reacties zijn zeer welkom.

Het eivoer is juist de optimale aanvulling op een zaad dieet. Dagelijks een kleine hoeveelheid bijvoeren met een goed supplement voorkom je tekortkomingen die in het zaad zitten.
Ik ben een Aves fan, ik voer al ruim 20 jaar diverse producten. Voor het eivoer heb je een supplement voor de kweekperiode en de rustperiode.
Juist bij caiques is het heel belangrijk om een gedeelte zachtvoer dagelijks te verstrekken.
In een andere topic heb ik al geschreven dat loripap heel geschikt is en granaatappelen.
Wellicht is het leuk om eens de site van aves te bekijken.

Groeten Ruud


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-11-03 - 10:37:18 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Recent bij de show van de speciaalclub van insecten en vruchtenetende vogels hebben we ook stuifmeelpollen en spirulina gekocht.

Stuifmeel voeren we nu bij in het eivoer, een extra powerboost voor de herfst en winter is de gedachte.

Spirulina voeren we al jaren bij in het eivoer, en het geeft de vogels naar ons idee een betere verenconditie en glans. Niet teveel bijvoegen anders eten ze het aangeboden zachtvoer niet meer, ook niet knoeien want het is rommel in de keuken en kleding.

Overigens is de herkomst van stuifmeel niet altijd duidelijk, er staat geen herkomst op de verpakkingen. Of er chemische vervuilingen bij zitten weet ik eigenlijk niet. De bijen pakken gewoon een bloem, of deze nu staat langs een drukke autoweg of midden in een petrochemisch industrieterein of op de hei.

Dit geeft me toch wel de twijfel of het wel verstandig is om pollen te voeren?

Groeten Ruud


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-03 - 12:30:52 send message to denegon

Hey ruud bedankt voor de tip.
Als ik Rene binnenkort zie zal ik hem eens vragen voor de mengverhouding.
Ook ga ik het eivoer wat jullie gebruiken proberen maar ik moet eerst mijn eivoer opmaken en ik heb 5 Kg gekocht een tijdje geleden en ingevroren. als dit op is zal ik het allemaal eens opschrijven en dan naar een shop waar het te koop is.

groetjes egon


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-03 - 13:11:25 send message to tonnl

Stuifmeel is stuifmeel, maar ik weet wel dat bij Avian alle grondstoffen zeer zorgvuldig getest worden voor gebruik (met apothekerskennis en -ervaring).
Imkers zetten hun bijenvolken vaak uit in "schone" gebieden. Wat (lucht)vervuiling doet met stuifmeel weet ik echter ook niet.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-05 - 19:27:11 send message to denegon

quote
Stuifmeel voeren we nu bij in het eivoer, een extra powerboost voor de herfst en winter is de gedachte.



Zijn die stuifmeel pollen een soort gedroogde honing? met veel suiker. dat ze daar een powerboost van krijgen???



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede