Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > opgelicht/bedrogen????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : opgelicht/bedrogen????
angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 13:31:15 send message to angy

hallo
dit is mijn 1ste reactie op dit forum.
ik ben al jaren geintresseerd in papegaaien.
vorig jaar was het dan eindelijk zover.mijn 4 volieres zijn af en ik ging papegaaien kopen.
1st paar was een galerita galerita kaketoe.
deze vogels zaten strak in de veren en mooi dik op de borst dus kocht ik deze als man en pop maar niet als koppel.
een maand later kocht ik een koppel import groenvleugel aras en een kweekkoppel maracana aras.
enkele weken later bleek de man van de galerita kaketoes kliermaag te hebben.
dit was de 1ste tegenslag.
volgens de mensen waar ik de 3 koppels kocht kon het niet van hun komen.
ik liet eveneens de andere vogels testen en deze waren negatief .
maar er werd mij geadviseerd toch best alles weg te doen.
ik kuiste alles mooi op en liet m'n volieres 6 maand leeg staan.
toen kwam ik in kontakt met een zekere M.A uit oud turnhout
ik kreeg deze zijn nummer en adres van R. die hier ook vaak op vogelarena stond.
ik ging naar oud turnhout kijken en werd er hartelijk ontvangen door M.
hij kon mij pas volgend jaar aan jonge vogels helpen.
ik moest dus maar enkele maanden wachten.
begin april dit jaar belde ik deze op nadat ik 1st het telnr terug had moeten vragen aan R. omdat mijn GSM stuk was gegaan en zo het telnr.van M.A verloren was.
na tel kontakt mocht ik direct naar M. komen omdat hij een koppeltje grijze had van +-4weken.
er waren geen sexpapieren bij maar toch wist hij dat het een pop en een man was .dit wist hij daar de jaren ervaring beweerde hij.
ik kocht deze en heb ze mooi op stok gekregen.
telkens M. jongen had belde hij me op.
ik kocht uiteindelijk 4 groenvleugen jongen (1600euro/st)waarvan 1 zonder ring maar die kreeg ik 2 weken later dat jong was max 2 weken en te jong om te ringen
5 B& G ara(1250euro/st)
2 roodwang ara (2500euro/st)dit moest ook een koppel zijn maar bleek achteraf broer en zus te zijn.
11 grijze roodstaartjes.
ik liet voor alle veiligheid alle jongen nasexen en testen en alles was ok!!
intussen had M. mij laten verstaan dat hij ging stoppen en alles ging verkopen na 30 jaar kweken.
en dat hij mij enekele kweekkoppels kon verkopen die echt goed werkte.
op een gegeven moment beloofde hij mij zelfs zijn zaak over te laten.
ik vond dit allemaal natuurlijk super en ik vertrouwde ook M.
deze nodigde mij uit om te komen eten of om een glas te komen drinken en altijd praten wij over papegaaien en zijn ervaringen.
toen ik dit is wou verifieren bij andere kwekers hoorde ik totaal andere verhalen van oplichting en zelfs zware vermoedens van diefstal.
toen ik dit aan hem vroeg was dit omdat ze allemaal jaloers waren op hem.
hij kweekt namelijk met hyacinth/spix/koningsamazone/keizeramazon/lears ara en ga zo maar voort.
dit was het resultaat van vele jaren kweken zei hij.
zelf had ik deze speciale vogels nogniet gezien maar die zaten in de kwekerij achteraan en ik mocht daar niet komen tijdens het kweekseizoen.
maar eind oktober mocht ik wel komen kijken in de kwekerij.
hij verkocht mij in tussentijd 1 koppel macao aras 5500 p paar
groenvleugels 8500 p paar
molucan kaketoes 7500 p paar
roodwang aras 12000 p paar
b&g aras daar gaf ik hem mijn 4 jonge zelfstandige groenvleugels voor want deze waren zogezegd op sterven na dood terwijl deze al meer dan 1 maand in de voliere zaten maar die aten volgens M. geen zaad.
ik kocht al deze kweekkopels op voorwaarde dat hij de jonge die ik bij hem kocht zou terug kopen want ik had niet genoeg plaats deze allemaal te huisvesten en mijn budget was beperkt.
M . had mij zelfs belooft dat ik een zwart roodstaart kaketoe /konins & keizeramazone mocht groottrekken omdat ik toch voor een aanzienlijk bedrag koppels had gekocht en dit enkel deed onder deze bepalde voorwaarden.
maar deze kwamen natuurlijk niet omdat hij deze niet heeft.
toen dan eindelijk alle jongen die ik kocht zelfstandig waren vroeg ik hem om er achter te komen .
dit kon niet zei hij want de export was zogezegd dicht.
ik zei hem dat hij zij woord moest hard maken want ik had dringend mij centen nodig van de jongen.ik kocht voor bijna 60000euro en was tever gesprongen maar vertrouwde M.
van toen af ging het van kwaad naar erger.
ik betrouwde hem niet meer.
hij deed mij nog enkel voorstellen.
5 jonge B&G aras voor een totaal geplukt koppel roodwangen en 11grijze en 2 roodwangen voor een koppel militaire aras.
dit zag ik niet meer zitten.
toen stelde hij mij voor alle cites papieren van de koppels die ik van hem kocht aan hem te geven want hij had een klant die zonder problemen 10000 per koppel wou geven want het waren van zij beste kweekkoppels.
ik deed dit natuurlijk niet.
toen bedreigede hij mij dat ik mij mond moest houden want dat anders al mijn vogels op een nacht wel weg zouden zijn.
ik deed hiervan angifte bij de lokale politie maar die konden niets doen vooralleer er iets gebeurde .
enkele dagen later hoorde ik mijn garage open gaan om 2 uur snachts.
natuurlijk paniek na deze dreigementen.
gelukkig was er niets gestolen.
toch vond ik het best om alles zo snel mogelijk te verkopen .
ik betrouwde het zaakje helemaal niet meer en hoorde langs alle kanten slechte dingen over M.A
toen en handelaar enkele vogels kwam kopen kontroleerde deze de ringen en de CITES papiere en deze klopte al niet van de moluccan.
verder bleken niet alle vogels even gezond te zijn en het koppel roodwang aras was ook broer en zus net als de jongen.
uiteindelijk is nu alles hier verkocht en kan ik mijn verlies berekenen.
+- 28000euro verlies op de vogels + pap en dierenarts kosten om alle jongen te laten testen en sexen.
toen ik de laatste maal met M. spak over de telefoon beweerde hij nog steeds dat hij mij goeie kweekkoppels verkocht en het niet kon dat de CITES van de moluccan niet klopte en dat de roodwang aras onverwant waren ookal bewees dna onderzoek het tegendeel.
ik heb dus nu geen vogels meer en ben +- 28000 opgelicht.
ik probeerde om iets te ondernemen tegen deze oplichting maar dit lukt mij dus niet.
R. deed eveneens zaken met M.A uit oud turnhout.hij verkocht jonge hyacinthen voor M. en deze waren 2a3 weken later dood gegaan bij R. zijn klant.dus ja deze zit ook diep in nesten.
er moeten beslist nog vele gedupeerde mensen zijn.
jammer genoeg heb ik al gemerkt dat de gedupeerde die ik reeds sprak liever geen klacht indienen of zich bekend maken.
dit allemaal uit schrik voor diefstal
als er toch mensen zijn die zich bekend willen maken mogen ze altijd reageren.
verder wil ik met dit bericht iedereen waarschuwen voor deze mensen.
als je er moest komen .het is best indrukwekkend wat hij heeft maar aub laat u niet vangen .
M.A & P.M zij simpelweg niet betrouwbaar.
advertenties op internet worden geplaatst onder X oud turnhout

met vriendelijk groeten J & A en wees gewaarschuwd

webmaster : gebruikersnaam vervangen door R.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-25 - 14:49:52 send message to ewals


[quote]

Mijn budget was beperkt!!!!!!!!!!!!!!!!

[quote]

ik kocht voor bijna 60.000euro???????????????



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-10-25 - 14:53:13 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een heel verhaal maar eerlijk gezegd wel wat eenzijdig. Zeker omdat je het ook nog eens anoniem plaatst, kan ik er niet veel waarde aan hechten, jammer.

Ik zal eerlijk zeggen wat ik denk: de ene broodfokker belazert mogelijk een andere broodfokker, wat hebben wij liefhebbers daarmee te maken?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-25 - 14:58:35 send message to mijnkaketoes.nl

Hoezo anoniem??

jelle verspreet
Woonplaats : vorselaar
Provincie : Buiten Nederland
Land : Belgium



angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 15:49:51 send message to angy

zoals u ziet zeker nier anoniem.
jammer voor de negatieve reactie.
ik ben zeker niet van plan ooit een broodfokker te worden en mijn budget is mijn zaak maar daarom niet minder beperkt na mijn investering.
trouwens het gaat niet over mijn budget maar wel over de handel en wandel in het papegaaiwereldje.
mijn punt is om mensen duidelijk te maken om op te passen voor deze mensen daar deze geen eerlijke bedoelingen hebben.
en om mss nog slachtoffers te horen.
en ja ik ben zeker naieve geweest maar sommige kunnen het zeer goed uitleggen ook hé??
dit gaat niet over 1 vogel aan een vette prijs verkopen maar volgens mij bewuste oplichting en het misbruik van vertrouwen van iemand nieuw in het wereldje.

mvg jelle


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-25 - 16:17:01 send message to mijnkaketoes.nl

ik kuiste alles mooi op en liet m'n volieres 6 maand leeg staan.

Ik ken dit woord niet, maar wat heeft u met de kaketoes gedaan. Inclusief de kaketoe met KD.
verkocht????

Henk


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 16:27:28 send message to angy

de zieke man is hier gestorven in de huiskamer.
zoals ik zei waren de ander vogels negatief .
de pop is als huiskamer vogel verkocht en de 2 koppels aras zijn samen verkocht aan een kennis die op de hoogte was van de situatie.
dus alles opgekuist bedoel ik alles netjes en eerlijk verkocht uiteraard ook met het nodige verlies.
en verder m'n hele voliere opgekuist en verschillende keren ontsmet.
en ditjaar deed ik alles naar 1 en dezelfde handelaar die ook op de hoogte is van de situatie en tevens de M. kent dus die weet wat hij doet neem ik aan.
trouwens alle jongen werden gesexs en getest op gezondheid.

mvg jelle


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-10-25 - 16:56:48 send message to Hawkeye_NL

Opgekuist = schoongemaakt cq ontsmet!

Het probleem in dit verhaal is dat je het hebt over KDS en daar is {nog} niet op te testen bij vogels. Tot op heden is KDS een veel smerige ziekte gebleken dan bvb PBFD. Het is veel besmettelijker en eenmaal een zieke vogel in het bestand is vaak heel het bestand al besmet.

Juist doordat KDS niet te testen is maakt het dat het verhaal heel moeilijk kan worden voor de koper. Weet deze bvb wel wat KDS is?
Kent die de gevolgen van KDS?
Heeft de koper al vogels?

Verder is het een behoorlijk verhaal!Heel triest dat het er zulke praktijken blijken te bestaan! shocked 8O


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-25 - 17:02:52 send message to mijnkaketoes.nl

Quote:

en ditjaar deed ik alles naar 1 en dezelfde handelaar die ook op de hoogte is van de situatie

En hierdoor w.s de ellende nog verder verspreid. Wederom een schitterend voorbeeld hoe zieke vogels het circuit binnen komen. sad :(

Want tegen KD is helaas maar een remedie, hoe hard het ook klinkt . Afmaken.

Henk



papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-25 - 17:38:27 send message to papegaaikweker

Misschien moet u de volgende keer als u weer vogels aanschaft beginnen met minder koppels.
In een jaar 28000 eur verliezen is niet leuk, maar ik wil u waarschuwen denk niet in een paar jaar dit verlies goed te kunnen maken.
Er gaan vaak jaren overheen voordat er goede resultaten worden geboekt.


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 17:55:20 send message to angy

ik vind het onzettend grappig hoe ik word aangepakt op mijn eerlijkheid.
ik verkocht geen zieke vogels vorig jaar en de vogels die mogelijk besmet waren werden verkocht zonder hier over te liegen.en zijn trouwens niet in de handel terecht gekomen daar deze nog steeds op dezelfde adressen zitten
en de vogels van ditjaar waren vrij van ziekten maar ware zeker niet allemaal in conditie.
wat moest ik doen met zo een oplichter dief achter me.
wachten tot er iets gestolen werd????
ik heb er nachten niet van geslapen.






angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 18:02:20 send message to angy

de illusie om dit verlies recht te zetten heb ik niet.
i zal terug beginnen met papegaaien dat is zeker.
maar 1st een goed alarm plaatsen.
en dan begin ik met jongen en zal ik mijn eigen gedacht doen en al die praatjes van kweekkoppels,enz nee dank u dat hoef ik niet meer.
en ja ik realiseer me dat ik niet op 1.2.3 zal kweken maar dat was ook nooit mijn bedoeling.
ik wou papegaaien omdat ik het mooi vind.
als ze moesten kweken zou dat natuurlijk leuk zijn.
ik heb mij daar M laten ompraten en brainwaschen.
die kon mij altijd ompraten.en ik betrouwde hem.
jammer dat het zo lang duurde voor ik het door had.
ik wil al die dit lezen enkel maar waarschuwen om op je houde te zijn voor deze mensen



Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-25 - 18:21:23 send message to Strigiformes

Voordat we weer gaan oordelen moeten we toch ook de andere kant van het verhaal horen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-25 - 18:26:29 send message to Niltava

VA wordt een (inter)nationale aanklaagsite??

Lijkt me niet een gewenste situatie.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-25 - 18:28:04 send message to mijnkaketoes.nl

Bas

Dat ben ik ook met je eens. Er worden door Angry namen genoemd die ook lid zijn van Arena. Wellicht kunnen/willen die reageren. Ik heb dat inmiddels via Pb gedaan. En ik denk dat het verhaal wat anders is dan dat het er zo staat. Maar goed nogmaals de mensen moet zelf maar reageren. Vindt het allemaal weer erg triest , maar ja wat doen wij er verder aan.


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 18:42:48 send message to angy

wij noemen inderdaad 1 gebruikersnaam.
ik zou niet liever hebben dat dat deze reageert.
van M.A weet ik niet of deze lid is van dit forum.
ik ben anders zelf reuze benieuwd naar zijn kant van het verhaal.
ik vraag me ten zeerste af hoe hij het verklaart dat de CITES niet klopte van de moluccan??
ik besprak dit voorval al enkele malen met verschillende kwekers en ja ze zeggen dat ik gek was iemand zo te vertrouwen maar vinden geen rechtvaardige uitleg voor deze gang van zaken.
laat staan dat dit voor 50% aan mijn eigen stomme naieviteit ligt wat dan nog??
maar zoals ik al merkte worden allerhande gekke praktijken getolereerd in de papegaaien handel.
zodanig dat het erop neer komt dat je niemand mag en kan vertrouwen.
dat advies kreeg ik van mensen met 20 & 30 jaar ervaring .
dan vraag ik me af hoe & waar moet ik in godsnaam vogels kopen.
handelaars zijn gevaarlijk voor ziekten /particulieren zijn blijkbaar raar of zelden betrouwbaar naargelang MIJN ervaring.
goei tips of adressen zijn altijd welkom

mvg jelle



Pagina : 1 2
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede