Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jaloerse grasparkiet pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jaloerse grasparkiet pop
oosterbaan
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-03-19 - 13:52:55

wie heeft er wel eens van het verschijnsel gehoort of zelf meegemaakt dat een grasparkiet zonder jongen of eieren een ander nestkastje in gaat en de bijna volgroeide jongen met de snavel op het hoofd doodpikt dit is mij namelijk gister gebeurt.

ik heb een voliere met o.a. een paar koppels grasparkieten erin, en had nu een nestje met 4 jongen die binnen nu een paar dagen uitvliegen, nu kom ik gister thuis en ik kijk in het nestkastje en zie dat 2 van de 4 parkietjes dood ligt op de bodem van het nestkastje, met hun hoofdjes helemaal stuk gepikt en toen ik goed in de voliere keek zag ik een grasparkiet popje met haar hoofd onder het bloed dat popje heeft het dus blijkbaar gedaan. nu is mijn vraag heeft iemand anders ook weleens zoiets mee gemaakt


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-19 - 14:17:46

Kan wel eens gebeuren met grasparkieten,vroeger had mijn nonkel een voliere met meer dan 50 koppels en het gebeurde regelmatig dat jaloerse poppen eieren of jongen kapot maakte,ook vochten de poppen onderling soms tot de dood.
De enige goede oplossing is zulke vogels verwijderen of meer mannen en broedblokken verder van elkaar en op dezelfde hoogte bijplaatsen.


oosterbaan
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-03-19 - 14:22:02

bedankt voor je antwoord, ik wist echt niet wat ik hier nou mee aan moest, maar bedankt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede