Auteur |
Onderwerp : Show Parkieten Societeit - 12 t/m 14 Oktober - foto's |
agabird
Administrator Forum Moderator
|
2007-10-12 - 16:30:43 |
|
Dit bericht is door moderator agabird aangepast
|
swanny
Website Member
|
2007-10-12
-
17:46:59 |
|
Mooie vogels zo te zien en mooi opgezette ruime show. is een mooie promotie van onze hobby, als er tenminste niet vogelhouders heen gaan.
Ik hoop alleen dat alle vogels straks weer in de kooien van hun eigenaars terug komen zonder dat ze het REO virus, PDFB, kliermaag syndroom enz mee nemen.
Jammer dat het onderzoek naar medicatie daartegen niet geintieerd wordt door de PS. Naar PDFB hoeft niet meer, want dat schijnt eraan te komen vanuit Amerika.
Ik vraag me af of shows, gezien de risico's nog wel van deze tijd zijn.
MvG
|
denegon
Website Member
|
2007-10-12
-
18:21:18 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Je ziet het dat er toch een aantal mensen zijn die het aandurven om zulke mooie vogels op een show te zetten.
Die ruppel en die bonte boer moet je wel mooi vinden swanny of niet soms.
nou mooie fotos aga
groetjes egon
PS wel goed nieuws dat en een medikatie aan komt tegen PDFB.
|
Karel
Website Member
|
2007-10-12
-
23:46:20 |
|
Ziet er goed uit Jan. Vooral vanwege de roofvogels en ook nog een beetje de goudparkieten.
Helaas kan ik er niet heen vanwege andere vogelverplichtigen de komende dagen.
Veel plezier gewenst aan degene die wel gaan!
|
tonnl
Website Member
|
2007-10-13
-
01:49:25 |
|
Mooie foto's!
Alleen: quote Ze zitten met een ketting/touwtje vast aan hun stuk. Ze hebben af en toe de neiging te gaan vliegen, maar worden dan resoluut tegen gehouden.
Dat is niet zo best, dat is namelijk bij wet verboden voor papaegaaien vanwege de risico's op pootbrueken of zelfs amputaties. Zou dat bij deze vogels anders zijn?
Een slecht voorbeeld vind ik.
|
uswhite
Website Member
|
2007-10-13
-
10:45:09 |
|
Mooie vogels en mooie foto's. Op de eerste 2 foto's heb je in elk geval voor een goede rugdekking gezorgd.
|
agabird
|
2007-10-13
-
12:14:30 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
quote Dat is niet zo best, dat is namelijk bij wet verboden voor papaegaaien vanwege de risico's op pootbrueken of zelfs amputaties. Zou dat bij deze vogels anders zijn?
Een slecht voorbeeld vind ik.
Het gaat alleen om de roofvogels en uilen hoor. De parkieten en papegaaien zitter er goed bij in ruime kooien. Roofvogels zie je wel vaker met een poot vast aan een touw/ketting met 1 pootje, dus die zullen er waarschijnlijk beter tegen kunnen. Maar goed 1 uur aan zo'n touwtje is wat anders dan een hele week.
Ik bedoel trouwens dat ze vast zitten aan hun "stok" en niet aan hun "stuk", maar dat was hopelijk duidelijk.
|
agabird
|
2007-10-13
-
12:17:00 |
|
uswhite, er was idd geen ontkomen aan, de dame wilde persee met mij op de foto
|
Karel
Website Member
|
2007-10-13
-
12:28:18 |
|
quote Roofvogels zie je wel vaker met een poot vast aan een touw/ketting met 1 pootje, dus die zullen er waarschijnlijk beter tegen kunnen
Dat verbaast me wel, omdat roofvogels en uilen gewoonlijk aan beide poten vastzitten om de druk over beide poten te spreiden bij eventueel afvliegen.
|
Gert Jan
Website Member
|
2007-10-13
-
12:58:26 |
|
Ze zaten dan ook wel degelijk met beide poten vast!
Dus daarin heb je wel gelijk Karel.
|
agabird
|
2007-10-13
-
13:05:50 |
|
Karel,
Zitten roofvogels vaker langere tijd zo "vast"? Of proberen roofvogelliefhebbers dit "vastzitten" tot een minimum te beperken? Ik heb echt geen idee, ik ben wel benieuwd.
Het kan inderdaad zijn dat ze met beide poten vast zaten hoor, ik heb dat niet heel goed gezien.
|
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
|
2007-10-13
-
14:17:21 |
|
Ben in het verleden wel eens op deze show geweest. Dit jaar gaat het helaas niet lukken.
Vond deze show altijd mooi van opzet. Ruime kooien , alles netjes en schoon verzorgd.
Er is natuurlijk altijd wel wat te vinden als we goed zoeken. Maar ik moet zeggen vond het toch altijd een van de mooiste shows.
Henk
|
blg
Oud Lid
|
2007-10-13
-
16:04:13 |
|
Prachtige show, voor elk wat wils, van ara tot grasparkiet, nieuwe mutatie rosella van de fransman, hoorn parkiet, goud parkiet.
Alleen de lorie kwekers hebben het dit jaar laten afweten.
Zeer veel roofvogels en ook nog een reptielen afdeling.
Heb me goed vermaakt, zeker een tochtje waard.
|
Karel
Website Member
|
2007-10-13
-
20:24:04 |
|
quote Zitten roofvogels vaker langere tijd zo "vast"?
Ja, vogels die gevlogen/bejaagd worden zitten het hele seizoen vast op het blok. Tijdens de muit (=rui) worden ze meestal los in volieres gehouden, om in het voorjaar weer te worden opgepakt.
Dit lijkt triester dan het is. De vogels voelen zich veilig op het blok en gewoonlijk vliegen ze ook niet af. Tijdens het (los)vliegen worden ze gevoerd, waarna ze weer het blok opgaan.
Eigenlijk heel goed te vergelijken met hun leven in de natuur. Blijven zitten waar je zit en vooral geen energie verspillen!
|
loripeet
Website Member
|
2007-10-13
-
21:18:49 |
|
Ik ben vandaag ook even geweest en alles zit er weer mooi bij. Zoals gewoonlijk een mo ie ruime opzet en de vogels zaten in mooie ruime kooien.
Ze zaten met een touw/ketting aan één poot vast.
Een kleine kerkuil probeerde steeds weg te vliegen. Ze zaten allemaal op een standaard van maximaal 50 cm hoog.
De show is zeker de moeite waard om langs te gaan en in de zaal ernaast is er een winterfair waar de meeste vrouwen naar toe gingen van wat ik begreep.
Peter
|
Fokke
Website Member
|
2007-10-13
-
21:33:41 |
|
Ik ben vandaag ook geweest en het was een prachtige show, mooi ruim van opzet en alles zag er erg verzorgt uit. Jammer dat er niet meer lories zaten maar voor de loriliefhebbers was er toch een alternatief en dat was de zeer interessante lezing over lories die verzorgt werd door Johnny Wierda. Deze lezing werd door een groot aantal liefhebbers bezocht en is zeker voor herhaling vatbaar.
|