Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over kakatoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over kakatoe
Colossos
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-10-11 - 08:45:00 send message to Colossos

Beste allemaal ,

Ik heb sinds 2 weken een kakatoe.Echt een prachtig beest waar we in het begin alles mee konden doen.Hij kwas uit zichzelf bij je zitten en duwde zn kop onder je hand om maar genoeg aandacht te krijgen.Van het ene op het andere moment is hij bang van ons geworden.Hij word al zenuwachtig als we bij zijn kooi staan.En dit terwijl andere hem nog gewoon uit zn kooi kunnen halen enz. We hebben kyko niks aangedaan.We denken alleen wel dat hij geschrokken is van vuurwerk op het moment dat we niet thuis waren.Kan dit? en wat kunnen we er aan doen?

alvast bedankt


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-11 - 09:47:56 send message to mijnkaketoes.nl

Dag, dit kan zeker. Ik zou hem eerst even zelf zijn kooi uit laten gaan en weer rustig aan zijn omgeving laten wennen. Niets forceren. Probeer hem dan tzt weer bij je te lokken met iets wat hij lekker vind , bijvoorbeeld stukje appel. Niet te lang omdat hij anders altijd om die appel gaat schooien. Ook dit doen op een vaste tijd en niet continu.

Ga in ieder geval de kaketoe niet tegen zijn zin in continu benaderen.Hij houdt namelijk zijn weerstand langer vol dan u.

Over het algemeen zie je dat kaketoes niet zo eenkennig zijn en als je het vertrouwen terug wint je er weer een geweldige vogel aan hebt.

Groet

Henk


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-10-11 - 13:12:55 send message to rajar




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede