Beste,
in mijn voliere zitten de volgende vogels : 1-1 kleine distelvink
1-1 mex. roodmus
1-1 botvink
3-3 kanarie's
mijn voliere is 4 m X 2 m X 2.3 m (L X B X H) niet overdekt en goed beplant. Om deze planten te beschermen zet ik mijn vogels van 1 dec tot +/- 15 mei binnen in het binnenhok in mijn broedkooien. Hier kweken zij dan ook. Uitgezonderd mijn botvinken die steeds in de buitenren zitten. Hierdoor kan ik ze mooi koppel per koppel huisvesten en kunnen mijn planten in de voliere herstellen.Nu zou ik mij graag nog een paar gould's aanschaffen maar soms lees je dat deze niet samen in 1 ruimte kan kweken met kanarie's ??
Is dit echt zo of is dit maar een fabeltje ??
En waardoor komt het dat dit niet kan ??
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
zou ze wel graag in de winterperiode in de binnenruimte zetten.
Wel onverwarmd maar het is wel de bedoeling dat ze die periode gelijk met mijn kanarie's binnen in de broedkooien broeden.
Ik heb al enkele malen met kanaries en gouldamadines tegelijkertijd gekweekt. Ik zou niet weten waarom dat niet kan?! Bij elkaar in 1 kooi geeft wel problemen omdat de kanaries dan te agressief worden. Als je de vogels van elkaar gescheiden houdt kan je volgens mij gerust met beide soorten tegelijkertijd kweken. Succes
Probleem is bloedluis...goulds lijken bloedluizen aan te trekken als magneten die dan ook bij de kanaries gaan zitten.
Maar volgens mij hebben goulds zelf weinig met bloedluizen te maken, wel de temperaturen waarbij vele goulds gehouden/gekweekt worden.
Hetzelfde met de ziekten die goulds zouden verspreiden...komt niet van de goulds maar van meeuwen die gebruikt als pleegouders...men vind trouwens steeds meer vogelsoorten met meeuwenziekte ed...
Is wel de bedoeling om welliswaar in een onverwarmde binnenruimte te kweken met de twee soorten.
Niet met de hulp van meeuwtjes of op hogere temperatuur.
Afgaande op jullie reacties zou dit dan wel moeten lukken.
Nu alleen nog koudbloed Gould's vinden ..
Gunther
Wil ff inhaken op zebraonline,kanaries trekken bloedluis aan als magneten niet goulds.
kanaries en bloedluis is als:bonny en clyde en mozes en zijn berg.
Maar nu voor de duidelijkheid kanaries kunnen niet gekweekt wel gehouden worden tezamen met goulds in een binnenruimte.
kanaries kunnen wel gekweekt worden tezamen met goulds in buitenvoliere/vlucht.
Maar waarom de goulds naar binnenhalen in de winter deze kunnen best wat vorst verdragen als ze maar wind dicht zitten en niet te vochtig,naar binnen verhuizen geeft alleen stress.Tenzij je ermee wilt kweken gedurende de wintermaanden.
Afgaande uit jullie reacties en op he forum van de gould's site bestaan er zeer tegenstrijdige berichten.
Zal kiezen wat ik ga doen of de kanarie's of de gould's.
Bedankt voor alle reactie's.
hellaas is dat met meerde dingen zo er zijn meer wegen die naar rome leiden en wat bij de een wel lukt kan bij de ander nooit hoe het kan ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????