Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meyerpop 2 jaar man is 4 jaar, nestblok plaatsen???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meyerpop 2 jaar man is 4 jaar, nestblok plaatsen????
dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-10-03 - 11:46:59 send message to dundee

het klikt goed en kroelen veel, pop is iets rustiger geworden ( broeds denk ik) en nu zit ik te twijfelen of ik een blok op moet hangen.


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-10-03 - 12:04:33 send message to Patrick

Dundee,
Ik zou zeggen gewoon ophangen en kijken wat er van komt.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-03 - 12:08:43 send message to denegon

Ik zou er nog mee wachten.
Dit om verschillende redene:
1 Pop is nog redelijk jong.
2 Als je ze niet verwarmd heb zitten is kans op legnood groter.
3 Opdringerigheid van de man omdat deze wil paren als de pop nog niet wil. als de man dan de pop iets aan doet zou zonde zijn.

Daarin tegen het is jou keuze. vriendelijke groet Egon


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-10-03 - 13:11:10 send message to dundee

bedankt voor de reactie maar 1-1 schiet voor mij natuurlijk niet op, hahhaahahah

Ik heb een camera en kan ze 's avonds wel in de gaten houden maar het kan hard gaan bij die vogels en zit er natuurlijk niet op te wachten dat de pop uit elkaar getrokken op de grond ligt.Dus hoop op nog wat meer evaringen. maar bedankt voor de reactie iig


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-10-04 - 23:09:35 send message to afican parrot

quote
bedankt voor de reactie maar 1-1 schiet voor mij natuurlijk niet op, hahhaahahah



Wat bedoel je daar mee?
Gewoon de nestblokken ophangen en zien wat de vogels doen. In principe is het mogelijk dat de pop zal leggen maar ze is wel nog jong dus verwacht er ook niet direct te veel van.

Dat ze legnood zou krijgen door de kou daar mag je zeker niet bang van zijn, de meeste koppels kweken in de winter dus ... 's Nachts is het al vrij koud en heb momenteel een broedend koppel meyers en jardines die uitkomen en dit gaat zeer goed.

Succes met je keuze,

Carl en Lindsay


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-10-05 - 09:54:43 send message to dundee

ik had toen 2 reacties, 1 zei ja en 1 zei nee, dus 1-1. Ik ben niet zo bang voor legnood maar voor agressie( de man is ouder dan de pop). ik kweek nog niet zo lang met die vogels maar vind ze onberekenbaar.

MVG Robin


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-10-05 - 13:24:15 send message to swanny

Robin
ik denk dat je zelf aangeeft dat je een beginner bent, zo niet dan ligt het aan mijn leeskunst. Je maakt in ieder geval een standaard beginner fout. je hebt geen geduld en wilt veel te vroeg gaan kweken met veel te jonge vogels. als een koppel zoals het jouwe qua leeftijd paart wilt dat niet zeggen dat ze zich al willen voortplanten. De pop is daar nog niet aan toe en is veel te jong, wat "men" soms ook zegt als verkooppraatje dat ze het met 2 jaar kunnen doen.
Het onberekenbare waar je het over hebt is een gevolg van dwingen. Je hangt een blok op den de rijpe man wilt de pop gaan dwingen en dat kan goed fout gaan aflopen. je moet pas een blok ophangen als het koppel elkaar voert en beide vogels minimaal 3 jaar zijn. Beter zou zijn als het popje 3,5 jaar is. Het koppel is er dan pas echt aan toe en zul je dat agressieve gedrag van de man kwijt zijn. Het kan ook de pop zijn die agressief is, omdat ze te jong is en zich zo verdedigt. Dit wil dus niet zeggen dat het niet klikt, allen op dit moment klikt het niet.
Een indicatie of het koppel klikt is dat ze elkaar zonder blok voeren.
Heb geduld
MvG


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-05 - 13:50:58 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Dat ze legnood zou krijgen door de kou daar mag je zeker niet bang van zijn, de meeste koppels kweken in de winter dus ... 's Nachts is het al vrij koud en heb momenteel een broedend koppel meyers en jardines die uitkomen en dit gaat zeer goed.



Meteen ff reageren.
Ik had het over legnood.
Dat koppel van jullie carl en lindsay is dat een oud koppel of is dat ook een koppel van 2 jaar oud. Ik kan begrijpen dat een koppel dat al meerdere malen heeft gekweekt dat het daar makklijker mee gaat.
Maar zoals ik al heb aangegeven ik heb geen afrikaanse papegaaien.

Ik moet het daarintegen geheel eens zijn met swanny.

groetjes Egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-05 - 13:53:29 send message to denegon

nu staat het weer 2 - 2.
sorrie dat we je niet verder helpen maar veel mensen veel meningen.

groetjes egon


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-10-05 - 13:54:27 send message to dundee

Hoi Swanny, bedankt voor je reactie.
Ik kweek pas 22 jaar vogels en leer nog elke dag, maar beginner ben ik denk ik niet. de soort is wel sinds een paar jaar nieuw en op het ene moment zitten ze te kroelen en het andere momentkunnen ze agressief zijn.Geduld heb ik zeker en heb ook plezier in de hobby zonder jongen. Er zijn alleen zoveel verschillende meningen over de blokken vroegtijdig ophangen, ik hoor ook wel eens , altijd ophangen want de vogels slapen erin. En ze kunnen dan wennen aan nestcontrole( baad het niet, schaadt het niet) de ander zegt pas op dat de man niet teveel jaagt etc etc.


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-10-05 - 13:55:58 send message to dundee

Egon, ik heb ooit eens een koppel meyers bij jou gekocht en die hebben nu 3 eieren. tevreden dus!!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-05 - 14:02:11 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Egon, ik heb ooit eens een koppel meyers bij jou gekocht en die hebben nu 3 eieren. tevreden dus!!


Goed man van die eieren. hopelijk komen er jongen groot.

quote
altijd ophangen want de vogels slapen erin.


Ik heb nu caiques en deze vogels slapen in het blok ja. zij hebben ook allemaal een blok bij mij maar dat zijn zuid amerikaanse papegaaien.


Zoals je kunt lezen in een topic die ik zelf ben gestart probeer ik mijn papegaaien zelf rustig te houden in de rust periode om iets te doen met de voeding.
Ik heb namelijk ook een koppel dat de ene keer elkaar kroelt en een half uur later elkaar in mekaar butst.



afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-10-05 - 21:39:16 send message to afican parrot

Denegon,

voor de twee koppels is het beiden hun eerste nestje. Elk koppel drie eitjes wat niet zo uitzonderlijk is, maar ze zijn ook alledrie bevrucht.(wat bij jardines ook niet zo heel veel voorkomt in een eerste nestje) Bij de jardines zijn er momenteel 2 jongen uit en is het derde ook al ferm tegen de binnenkant van zijn eitje aan het tikkenhappy :).
Ik denk dat je het uit eigen ondervinding allemaal moet leren. Zo hebben wij het ook moeten doen.
En natuurlijk zullen er ook altijd tegenstrijdige berichten gepost worden omdat sommigen misschien meer ervaring erin hebben of sommigen die misschien in soortgelijke situaties wel eens serieus tegen de lamp gelopen zijn.

mvg Lindsay en Carl


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-10 - 21:29:28 send message to denegon

afican parrot

Zo zie je dat er meerdere opties zijn voor vragen. Leuk dat het bij jullie zo goed gaat en hopen dat het dat blijft doen.
maar je ziet het als je goed voor de vogels zorgt komt het van zelf. jullie vogels waren er dus klaar voor.

groetjes egon


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-10-11 - 15:46:19 send message to afican parrot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Juist, ze waren er klaar voor. Ik reageerde misschien wat te heftig daarvoor mijn excuses.
Onlangs een artikel gelezen over bruinkoppapegaaien waar de pop 18 maanden was toen ze legde. Wel met een oudere man. Naar aanleiding van dit artikel zou ik zeggen, geef die meyers hun blok en je ziet wel. Langs de andere kant heb ik ook bruinkoppen, 2 koppels op een gegeven moment, waarvan er 1 koppel met een jong zat. Toen het jong 5-6 weken was deed ik het deurtje open van hun blok en het was een bloedbad. Jong en pop vermoord. De man zijn kop zat nog onder het bloed. Wat ik hiermee bedoel is dat die stille afrikaanse papegaaitjes toch wel zeer stevig uit de hoek kunnen komen. Je zit dan wel weer met 1-1, artikel - mijn ervaring met bruinkoppen.
Al bij al is het zekerste spel om nog te wachten om het blok te geven maar in dien je het blok toch geeft is het mogelijk dat het koppel ook begint. Met vroeg broedende koppels heb ik geen ervaring, dit haal ik dus enkel uit het artikel.

mvg Carl en Lindsay.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 260 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede