Auteur |
Onderwerp : hoveel koppels tropen in gezelschapsvolière? |
Freek
Website Member
|
2007-09-16 - 21:40:47 |
|
Hallo allemaal,
Ik ga een gezelschapsvolière voor tropen bouwen.'De volière krijgt de volgende afmetingen:
lengte 7 meter, breedte 2 meter, aangrenzend een verwarmd binnenverblijf.
Mijn vraag is hoeveel koppels (vershillende soorten) kan ik hier ongeveer in huisvesten?
De volière moet een natuurlijk karakter krijgen veel beplanting etc..
Wie kan mij hier een advies in geven?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Groetjes Freek
|
cocobar
Website Member
|
2007-09-16
-
22:13:09 |
|
1 koppel van uitzonderlijk goede kwaliteit
|
Karel
Website Member
|
2007-09-16
-
22:24:28 |
|
quote 1 koppel van uitzonderlijk goede kwaliteit
Dat zou ook mijn keuze zijn, maar kun je natuurlijk niet echt een gezelschap noemen
|
tonnl
Website Member
|
2007-09-17
-
01:21:48 |
|
Onmogelijk om hier goed advies te geven zolang je niet gekozen hebt voor soorten.
Van zilverbekjes kun je wel 15 koppels houden in zo'n ruimte, van goudbuikjes ook.
Diamantvinken zou ik ondanks de royale ruimte niet met meer koppels bij elkaar houden.
Mozambiquesijsjes idem.
Ofwel, helemaal afhanklijk van de soorten.
Ton.
|
leila
Website Member
|
2007-09-19
-
20:29:52 |
|
het lijkt leuk zo,n grote ruimte,maar wat is uw bedoeling kweken of houden van vogels en af en toe kweken.
zodra je meer koppels van 1 soort in 1 vlucht houd ben je niet meer zeker wie pa en moe van de jonge vogels is ,zorg er ook voor als je een soort met meerdere paren wil huisvesten dat je een oneven aantal samen zet groeten wim
|
Freek
Website Member
|
2007-09-19
-
21:58:10 |
|
Hallo,
Wil gewoon een mooie grote natuurlijke volière waar de vogels lekker in kunnen vliegen en bewegen en zich op hun gemak voelen.
Als ik wat kweek is leuk, maar gaat me vooral om welzijn van de vogels.
Heb een hele tijd papegaaien en parkieten gekweekt maar heb ze nooit de ruimte kunnen geven die ze nodig hadden.
Had er op een gegeven moment weinig plezier meer in. Wil het daarom nu geheel anders gaan aanpakken, waarbij het welzijn van de vogels voorop komt te staan en niet de kweekresultaten.
Gr Freek
|
goulds
Website Member
|
2007-09-19
-
22:19:57 |
|
Freek,je gaat vanzelf inzien hoeveel koppels erin kunnen,ga je groepsvogels of solitaire vogels houden speelt ook een rol.bv van goulds kun je 10 kopp houden terwijl mozambique 1kopp ivm vechten en onrust.
Ik heb je via mail al lijstje gegeven,als je daar allemaal al een koppeltje van hebt,zit je toch goed,bedenk 1 koppel kan je 18 jongen leveren op 1 jaar.(gould 3x6 jongen)dus 10 kopp goulds kunnen (theoretisch) 180 jongen geven.
dus begin met 1 a 2 koppels van een soort.dan kun je met de tijd iets bij of verkopen.
|