Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Planten voor chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Planten voor chinese dwergkwartels
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2007-09-03 - 21:36:29 send message to Stefan1990

Hallo welke planten zijn geschikt om in een voliere met chinese dwergkwartels te plaatsen, liefst zou ik een niet te grote struik hebben waaronder mijn kwartels zich kunnen verstoppen (buren hebben namelijk een kat die ze de hele tijd in het oog houd happy :) )
heeft er iemand suggesties want ik weet absoluut niet welke planten giftig zijn voor mijn kwartels

Groetjes en alvast bedankt Stefan


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-03 - 21:54:57 send message to theelepeltje

Siergrassen staan erg mooi.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-03 - 22:50:37 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Grassen zoals al gezegd, ik vind zelf bamboe ook erg leuk voor ze. Kunnen ze echt tussen kruipen. Mos is mooi en een stukje rulle aarde vinden ze helemaal geweldig.
En die kat wennen ze wel aan, hier pesten ze de katten (de mijne) vaak door ongeveer 5 cm voor ze langs te lopen. happy :)

Ton.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-04 - 14:48:06 send message to chrislaevers

Mijn kwartels verkiezen duidelijk gedroogde bamboestelen die ik samen bind in garven en in bosjes in een hoekje van de volière plaats. Ze hebben ook een duidelijke voorkeur voor een vochtige plek die af en toe door de zon wordt beschenen.
Momenteel is mijn kwartelhen terug aan het broeden in de bamboe en dicht bij een nieuw geplaatste goot die effe buiten de volière uitsteekt. Als het hard regent giet het (heb er voorlopig een gieter onder geplaatst)
. Ze verkiezen toch vochtigheid en dat is eigenlijk logisch want die eiereschalen zijn een stuk dikker dan die van exoten. De eerste keer heeft mijn hen gebroed dicht bij drie pas geplante buxusstruikjes die ik elke dag diende te begieten daar ze onder het dak staan. Een stuk van het water ging waarschijnlijk naar de nest toe (een tiental centimeters).
Ik denk dat kwartels niet graag open ruimte hebben. Hoe meer begroeiing, hoe vrediger ze zijn en hoe natuurlijker. Hun natuurlijke habitat nabootsen is de boodschap en dat is waarschijnlijk hoog gras en dicht struikgewas waar de zon in kan spelen (geen spelonkachtige situaties dus zoals met tegels). Deze begroeiing liefst aanbrengen op verschillende plaatsen in de volière zodat ze van het ene naar het andere kunnen lopen en niet in één beschut hoekje gedrumd blijven.
Ze appreciëren een organische bodem enorm en af en toe een emmer compost.
De kwartelhen voedt haar pas uitgekomen kuikens graag met regenwormen die ze vakkundig in stukjes pikt. Van dat kuikenmeel en eivoer heb ik ze nooit veel zien van eten. Dat zijn mijn ervaringen.
Christine.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-04 - 15:43:09 send message to Karel

quote
Ze verkiezen toch vochtigheid en dat is eigenlijk logisch want die eiereschalen zijn een stuk dikker dan die van exoten


Je hebt gelijk wat hun voorkeur voor vochtigheid betreft, althans dat is ook mijn ervaring, maar het verband met de dikkere eischaal zie ik eigenlijk niet zo.


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2007-09-04 - 18:54:01 send message to Stefan1990

Bedankt voor de snelle reacties allemaal
het zijn allemaal leuke ideen die ik eens kan uittesten, hopelijk vinden mijn kwartels het leuk happy :)

groetjes


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-09-04 - 23:41:17 send message to cocobar

Mijn kwartels vind je vaak terug in een rond de klimop (ik heb er op 3 verschillende plaatsen staan in de volière) en onder de planten (buxus en ribes).

Verder kunnen ze "schuilen" onder bloempotten, appelsienkistjes, achter grote steenblokken, houtstammetjes, etc.

Ook de open plekken lijken de kwartels te waarderen, al was het om vlak in de zon een zandbad te nemen of bij schemer rond te kuieren en zoeken naar insecten...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 90 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede