Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ZONNEBLOEMEN. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ZONNEBLOEMEN.
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-23 - 16:50:37

Ik heb een aantal zonnebloemen in de tuin (zwarte pitten) die ik eens een keer wil gaan drogen voor het zaad. Iemand enig idee hoe dat precies moet? Hoelang moet je drogen etc.

Groet

Henk


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-23 - 20:32:47

Bij droog weer en voor de wilde vogels er aan beginnen snij je de hals van de bloem af tot op een vijftal cm van de bloemscherm. Nu kan je het bloemscherm in haar geheel laten drogen op een droge, zonnige, regenvrije plek met de pitten naar boven (anders vallen er enkele uit).
Af en toe eens proeven van een zaadje en dan kan je zelf wel oordelen of het oké is voor de vogels. Ik haal de pitten er nooit zelf uit (bezigheidstherapie voor de vogels) en plaats de hele schermbloem in de volière. Vorig jaar heb ik die op de bodem gelegd en heeft het enkele maanden geduurd voor alles op was. De vogels (groenvinken alleen) hebben er zich niet mee volgestopt, het is heel geleidelijk gegaan.
Enkele zaadjes zijn zelfs gekiemd in de lente in de volière maar daar hebben de vogels vlug amok mee gemaakt. Kan zijn dat er andere methodes zijn. Ik doe het op die manier.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-23 - 21:22:10

dank je wel Christien


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-08-24 - 08:00:13

Ik heb met name de grote parkieten ook altijd een complete zonnebloem gegeven als ze uitgebloeid zijn. Dagenlang plezier van. Ze zijn er niet continue mee bezig zodat je niet bang hoeft te zijn da ze teveel binnenkrijgen.

Ik hing hem gewoon op en het was vertederend om te zien hoe zij zich ervoor aanlegde. laugh :D


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-24 - 09:06:08

Peter

Mijn kaketoes kennende zullen ze er een uurtje over doen, die sloperslaugh :D Maar zoals jij het omschrijft lijkt me dat inderdaad een leuk gezicht


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-08-24 - 21:09:02

Ik heb het ooit ook wel op deze manier gedaan, leuk idee om te onthouden voor volgend jaar...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede