Auteur |
Onderwerp : onthoofde kanarie |
stijnsuy
Website Member
|
2007-08-16 - 13:15:24 |
|
ik heb vanochtend een halfopgegeten kanarie gevonden in mijn voilere, weet er iemand welk dier dit zou kunnen doen en wat kan ik ertegen doen???
ik denk persoonlijk dat het een kat was want er lopen er nogal veel rond...
alvast bedankt!!!
|
Daniel
Website Member
|
2007-08-16
-
13:22:31 |
|
zitten er gaten in je kooi of tunnels in de bodem?
|
stijnsuy
Website Member
|
2007-08-16
-
13:34:33 |
|
nee heb even gekeken en niets te vinden maar denk dat hij door de voilere is opgegeten want anders was hij waarschijnlijk helemaal weg
|
IGGINO
Website Member
|
2007-08-16
-
13:46:27 |
|
Het zou inderdaad een kat kunnen geweest zijn.
Zo heb ik er vroeger ook regelmatig tegenkomen als ik bezoek kreeg van de buurman zijn katten.
De voliere van dubbel gaas voorzien zou een oplossing kunnen zijn.
|
Rogert
Website Member
|
2007-08-16
-
14:05:09 |
|
Muizen kunnen ze ook opeten, maar dan moet de vogel al dood in je voliere gelegen hebben.
|
paintim
Website Member
|
2007-08-16
-
15:14:16 |
|
Toch wel griezelig Stijn,wat je nu hebt meegemaakt.
Ik heb dit in 45 jaar nog niet ervaren.
Altijd gebruik gemaakt van betontegels,dubbelgaas en schrikdraad. Maar ja,
als er b.v. een rat of zo door het hout knaagt,zou het toch zo kunnen gebeuren.
Vriendelijke groeten van
ANTONI
|
tropic
Website Member
|
2007-08-16
-
18:18:56 |
|
een rat is onmogelijk, deze neemt haar prooi nl. mee in haar hol en laat niets achter. Kat of muis kan.
|
Zjurre
Website Member
|
2007-08-16
-
18:22:35 |
|
Waarschijnlijk een kat, zo zijn bij mij al meerdere sijzen onthoofd, die tegen de gaas sliepen.
|
stijnsuy
Website Member
|
2007-08-16
-
20:17:32 |
|
ik denk ook een kat wantik heb al verscheidene keren een kat op het dak van de voilere zien lopen maar in de AVEVE bij ons kun je een soort aparaten kopen die een heeel hoge tonen uitzenden waardoor hij niet meer terug komt maar zou dit ook zoen effect hebben op mijn vogel?
groetjes Stijn
|
mikewauters
Website Member
|
2007-08-17
-
10:30:36 |
|
zou eerder op de schrikdraad vertrouwen dan dat machinetje met hoge tonen. vogels zijn er misschien ook gevoelig voor.
mike
|
P.Rooth
Website Member
|
2007-12-30
-
14:27:33 |
|
Wat heel weinig kost is gewoon visdraad wat een 15 cm boven de voliere gespannen wordt kriskras natuurlijk wil je weten welke kat of ander ongedierte vishaken
|
Karel
Website Member
|
2007-12-30
-
19:42:04 |
|
quote vishaken
Grapje, neem ik aan!?
|
P.Rooth
Website Member
|
2007-12-30
-
20:17:27 |
|
absoluut geen grap heb het een keer gezien bij een liefhebber die het gigantasch zat was dat de buren hun katten lieten lopen en hij telkens weer dode vogels aantrof gelijk de onthoofde kanarie .
Eerst de buren aangesproken maar het was hun kat niet en meer van dat soort geklets en ieder keer weer werden de katten 's avonds de deur uit geschopt en maar weer gemakkelijke prooien pakken waarop hij de buren eerst gewaarschuwd had dat hij maatregelen neemt tegen de kattenoverlast en als het hun katten niet waren hadden ze niets te vrezen .
Waarop de vislijnen uitgezet werden en het was direct over en uit de katten werden niet meer 'uitgelaten ' en er gingen geen vogeltjes meer dood .
Dit is inmiddels verjaard maar hij deed het open en bloot en had de buren laten zien wat over zijn voliere gespannen was zodat ze gewaarschuwd waren .
Met schrikdraad heb je ook een zeer goed effect maar dat had de man niet en dat geeft ook nog wel eens vervelende reacties van dieronvriendelijk en moet dat nu .
|
stijnsuy
Website Member
|
2008-01-01
-
13:31:47 |
|
goede tip!!!
een tijdje geleden is er weer een zebravink onthoofd. ik denk dat ik de kat ga proberen vangen en naar een aziel doen.
groetjes Stijn
|
tonnl
Website Member
|
2008-01-01
-
13:49:07 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Dubbel gaas voorkomt dat soort problemen. Het ligt niet aan de katten maar aan jezelf dus. Ook een rat, wezel, hermelijn of roofvogel kan een vogel vermoorden door enkel gaas.
Vishaken gebruiken is jezelf verlagen tot het niveau van....
|
meyer
Website Member
|
2008-01-01
-
15:57:41 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
quote Wat heel weinig kost is gewoon visdraad wat een 15 cm boven de voliere gespannen wordt kriskras natuurlijk wil je weten welke kat of ander ongedierte vishaken
P.Rooth,
Je praat het dan wel goed maar nadat je het eerst als advies hebt gegeven.
Ik weet dat het een ramp is om katten op de kooi te hebben,maar hou er rekening mee dat dit het instinct is van een kat. De werkelijke dader zit thuis en dat is het baasje van de kat.
Je kunt katten goed van je kooi afhouden met schrikdraad terwijl ze hier niets aan over houden.
Ook dubbel gaas is niet altijd een goede oplossing.Vogels worden snacht dikwijls verrast door de kat en vliegen vanuit hun slaap op, doordat ze snachts de gaas slecht tot niet kunnen zien breekt soms de vogels zijn nek, de kat heeft de vogel dan nog niet aangeraakt.
Groeten Meyer
|