Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zware bosbranden op Tenerife Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zware bosbranden op Tenerife
lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-07-31 - 15:49:07 send message to lorie

Ik hou mij hart vast voor het Loroparque en vooral voor het kweekstation La Vera.

Is natuurlijk een enorme schatmaker aan papegaaien en parkieten. Ik hoop maar dat alles goed gaat.

Is hier al wat over bekend ?

gr. Pim


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-31 - 18:32:30 send message to mijnkaketoes.nl

Als ze problemen krijgen dan heb ik nog wel wat volieres leeg staan happy :)happy :) Nee hoor de brand zit wat ik begrepen heb niet in die hoek

henk


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2007-07-31 - 22:03:51 send message to H.O.H.

Over de situatie van het loro parque en La Vera durf ik zo niets te zeggen. maar wat ik wel las is dat op Gran Canaria palmitos park gedeeltelijk is afgebrand. Dit is de link: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/07_juli/31/buitenland/0729_0530_bosbranden_gran_canaria.xml

ruben


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-07-31 - 22:52:15 send message to v.dijck

dit zijn rampen stond dat ze de dieren vrij gelaten hebben maar de meeste het niet overleefd hebben, die mafkees die dit op zijn geweten heeft moeten ze ter plekke zelf aansteken.angrysad :(angry


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-07-31 - 23:46:49 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bovenaanzicht, hier is goed te zien dat de afstand tussen brandhaard en park niet groot is.



Groeten Meyerwink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-01 - 07:19:17 send message to mijnkaketoes.nl

Teletekst pagina 122. Palmitos Park grotendeels verwoest, dieren vrij gelaten maar vele zijn omgekomen.

Wat een drama.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-08-01 - 07:26:10 send message to denegon

quote
Als ze problemen krijgen dan heb ik nog wel wat volieres leeg staan


Ik kan wel ff snel mijn tuin overdekken als ze wat speciale soorten bij iemand onder willen brengen.

Het is natuurlijk wel heel erg van al die dieren die het niet hebben gehaald echt klote.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-08-01 - 08:02:21 send message to erika

Dit is echt heel erg sad :( ik hoop dat het met het loro park wel goed afloopt


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-08-01 - 12:39:29 send message to dooren

Gran Canaria is, met 20.000 hectare verbrande grond rond het dorp San Bartolomé de Tirajana, het zwaarst getroffen. Tienduizend hectare naaldbos zou al in de as zijn gelegd. Een vogelpark waar toekans en andere zeldzame vogels leven, is voor 65 procent verwoest. De vogels zijn vrijgelaten. Hetzelfde is gebeurd met de kamelen van een kamelensafaribedrijf.

Blijkbaar is het zo snel gegaan dat de vogels niet in veiligheid kunnen worden gebracht. Ik hoop nu dat ze bij het loro Park in Tenerife sneller maatregelen nemen en de vogels van te voren in veiligheid brengen. Het schijnt dat het vuur met een snelheid van 70 km p/uur zich een weg baande door de natuurgebieden. Een drama.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-01 - 14:54:41 send message to tonnl

70 Km per uur, dat is nogal wat. Laten we vooral ook denken aan het menselijk leed. En wat te denken van de mensen die het vuur moeten bestrijden.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-08-01 - 17:20:19 send message to meyer

Laatste nieuws.

01-08-2007 | Door: ANP
SANTA CRUZ DE TENERIFE (ANP) - De Spaanse brandweer heeft de bosbranden op Gran Canaria, Tenerife en La Gomera onder controle. Duizenden mensen konden weer naar hun huis terug. Dit hebben de autoriteiten op de Canarische Eilanden woensdag laten weten.

Op de eilanden Tenerife en Gran Canaria is in totaal 35.000 hectare bos verbrand, een derde van de oppervlakte van de bossen op de eilanden.

Groeten Meyerwink ;)


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-08-01 - 20:11:03 send message to lorius

quote
Het schijnt dat het vuur met een snelheid van 70 km p/uur zich een weg baande door de natuurgebieden.


Als het werkelijk zo snel zou gaan, zou binnen afzienbare tijd het gehele eiland afgebrand zijn.
Ik heb gisteren een kennis aan de telefoon gehad die momenteel op Tenerife verblijft, hij melde dat er in de omgeving van het park nog geen hinder van het vuur was. Het kweekcentrum bevind zich echter buiten de stad in de richting van de branden. Ik ga Reinschmidt maar eens een mailtje sturen.

Johnny



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede