Een van mijn kanaries zit te happen naar lucht en maakt daarbij soms wat piepende geluiden ook zit hij dik wat is dit? Als het luchtpijpmijt is is dan een Roxasect mottencasette voldoende of kan ik beter anti luchtpijpmijt kopen?
Grtz Marc
Ja maar daar heb ik nu niks meer aan. Ondertussen heb ik de kanarie een kolhalzende beweging zien maken maar ze eet nog wel.
Ondertussen heb ik het piepende ademhalen ook bij mijn mannetje waargenomen. Hij zit wel nog niet dik en hap nog niet naar lucht!
als het pokken is hoef je niks meer te doen is nu te laat bij luchtpijpmijt koop je antiluchtpijpmijt en geef je 1 druppel in de nek op de kale huid na een paar dagen nog een keer herhalen voor pokken tegen te gaan moet je ze enten na de rui en elk jaar herhalen ook alle kanarieachtigen niet vergeten mee te enten groeten wim
Het gaat om 2 kanarie( dit zijn ook meteen al mijn kanaries). Vanmorgen ging het al stukke beter al had ik ze nog niks gegeven. Ik ze toen toch nog maar anti luchtpijpmijt gegeven.
Hoe het precies in een gemengde voliere zit,Marc,dat weet ik niet.
Ik kan je wel vertellen,dat ik in mijn ca.45-jarige ervaring kanaries fokken,nog nooit luchtpijpmijt heb ervaren.
Pokken 1 x ,maar dat was gelukkig alleen uitwendig.
Succes toegewenst en vriendelijke groeten van
ANTONI