Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > allergisch aan één bepaalde soort amazone's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : allergisch aan één bepaalde soort amazone's
catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2007-07-28 - 20:54:16 send message to catteeuw

hoi , sedert drie jaar heb ik een jong koppel blauwvoorhoofdamazone's zitten , maar sedert het laatste jaar heb ik problemen tijdens het kuisen van hun hok ivm de luchtwegen ; telkens ik hun hok kuis word ik abnormaal kortademig en moet ik veel hoesten .
ik heb nog een koppel rose's daar heb ik dit totaal niet en bij het andere koppel geelnekamazone's heb ik dit ook niet ,wat ik dus héél raar vind .
is dit mogelijk dat ik allergisch ben van stof van blauwvoorhoofd amazone's en niet van geelnek amazone's of niet ?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-07-28 - 23:02:16 send message to Rogert

Ik denk dat dit meer een vraag voor je huisarts is.
De ene soort papegaai produceert meer stof dan de andere, en uiteindelijk kun je voor vogels niet alergies zijn. Het gaat om de fijnstof die ze produceren zoals huidschilfers en zo. Deze geven de allergische reaktie in je luchtwegen. Grijze roodstaarten hebben dit meer dan andere soorten, maar helemaal stofvrij zal een vogel nooit zijn.
Probeer je hokken eens te reinigen met mondkap. Dit is zowiso al heel belangrijk omdat er op lange termijn ook bij niet allergische mensen een luchtwegprobleem kan ontstaan.
Maak voordat je het hok reinigd met een plantenspuit het hok wat nat zodat het stof beter aan de ondergrond blijft plakken tijdens het schoon maken.
En als laatste tip, als je vogels alleen binnen zitten goed ventileren en eventueel een ionisator of luchtreiniger plaatsen.

Succes


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-29 - 00:10:56 send message to molineti

Zit er verschil in de huisvesting of ventilatie van hun hokken??

Normaler wijs in dezelfde condities gehouden zou Je meer last moeten hebben van de rosees(omdat kaketoes meer stof produceren) of van de geelnekken omdat die groter zijn.

Het zal dus waarschijnlijk andere oorzaken hebben?

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-29 - 09:02:04 send message to mijnkaketoes.nl

Volg het advies van Roger even op en laat een allergie test uitvoeren. Je kunt inderdaad op de ene stof,schilfer soort iets meer reageren dan de ander. Zo ben ik bijvoorbeeld allergisch voor duivenstof maar niet voor kaketoes. Een goede ventilatie en een hele goede ionisator (niet zo pruts ding) is zeker een goed hulmiddel.

Henk


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2007-07-29 - 09:58:48 send message to catteeuw

hoi ,
ze zijn dus idd hetzelfde gehuiosvest en mijn ngedacht was idd om eens een kapje aan te doen , maar denk dat idd de huisarts de enige oplossing om het juist te weten maar ik dacht als ik van de rose's niet weet dan kan het zeker niet van de blauwvoorhoofd amazone's zijn , heb het dus mis .
ik heb ook grijze zitten en daar heb ik ook geen last van .


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-07-29 - 16:15:25 send message to Strigiformes

Wat is de volgorde van schoonmaken?
Als de BLVH amazone als laatste aan de beurt zijn, kan het zijn dat de reactie dan pas merkbaar is.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-07-30 - 13:06:02 send message to mootje

Ik heb exact hetzelfdelaugh :D!
Ik heb toch echt meerdere soorten zitten, maar ik heb het alleen bij de grijzen.
Krijg gewoon geen lucht meer, en blijf de hele dag daarna kortademig, dikke ogen.
Mondkapje helpt ook maar weinig, ventilatie is er ook genoeg.
En de hokken zijn echt schoon hoor, geen opeenhoping van stof ed., elke anderhalve week ongeveer gaat er een schone bodem in het binnenhok.
Grijsjes produceren dan ook wel redelijk stof, maar dat doet mijn muller bv. ook, en daar geen centje last.
Mijn huisarts mompelde al iets van duivenmelkerslongen(stoflong), soort allergie.
Duivenmelkers schijnen er nogal eens last van te hebben, soms zo erg dat ze moeten stoppen met de hobby.
Het is wel heel erg vervelend, want je krijgt op dat moment echt bijna geen lucht meer.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede