Ik heb een misschien domme vraag. Ik heb een koppel kakarikies. Een bonte en een groene. Regelmatig zie ik de groene de bonte treden. Begon dus al op een nestje hopen . Nu zie ik vanmorgen dat ze het andersom uitvoeren. De bonte treedt de groene. Ik heb dus twee mannen waarschijnlijk? Maar gaan die normaal gesproken niet vechten?
Dit is beslist geen domme vraag hoor.
Waarschijnlijk heb je inderdaad 2 vogels van hetzelfde geslacht, het kunnen mannen zijn maar sta er niet van te kijken dat je 2 poppen hebt ( die kunnen zich n.l. ook gaan gedragen als mannen bij gebrek hieraan).
Normaal gesproken is de man bij de kakerikie groter en forser dan de pop, je moet ze eens in je hand houden en de kopjes bekijken en vergelijken, deze is bij de man breder en vaak wat afgeplat aan de bovenkant, ook de snavel van de man is breder en grover dan bij de pop.
De bonte is idd. groter en forser dan de groene. Daarom vond ik het zo raar dat de groene voor man speelde. Ze voeren elkaar trouwens helemaal niet. Toch twee poppen dan?
Het is wel een echte rvh. En ze paren regelmatig. Ik zie het al zeker 7/8 keer per dag. En dan nog de keren dat ik er niet bij ben. Maar voeren doen ze pertinent niet.
Verschil tussen een man en pop kan je echt goed zien. Poppen zijn echt wat slanker en hebben een kleinere snavel in tegenstelling tot mannetjes. Kan je anders eens een foto plaatsen?
dat je het goed kan zien gaat alleen op als je een stel hebt zoek ze maar eens uit op 100 vogels ik wed dat je er een heleboel naast zit maar ik zou het nog even afwachten of een goede foto hier plaatsen van de voorkant van de vogels
o heb je die er niet bij hangen dan ik dacht dat ie al hing omdat je zeg dat ze aan het paren waren ja kan je doen als je extreem veel eieren krijg heb je in ieder geval twee poppen
Bij mij zitten ze allemaal samen in een grote voliere. Daar wordt uiteraard niet in gekweekt. Kweken wordt gedaan in kweekkooien van 80cm x 50cm x 120cm en dit gedurende de Wintermaanden.