Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Illegale Vogelhandel opgerold Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Illegale Vogelhandel opgerold
Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-07-13 - 20:16:04 send message to Strigiformes

Illegale vogelhandel opgerold
Uitgegeven op donderdag 12 juli 2007 om 12:44:47, bijgewerkt om 13:02:14

(Novum) - Drie mannen uit Urk en een man uit Rijssen zijn aangehouden op verdenking van het vangen van inheemse vogels in natuurgebieden, voornamelijk in Noord- en Oost-Nederland. De dieren werden daarna verhandeld.


De vier mannen van 32, 39, 39 en 44 jaar hebben illegaal eieren geraapt en jonge vogels uit nesten gehaald, zo laat de politie vandaag weten. De vogels kregen pootringen om de indruk te wekken dat ze in eigen kweek waren opgegroeid. Het rapen van eieren en het vangen van vogels om te verkopen als zelfgekweekte dieren is verboden.

Het onderzoek begon in april. Vier locaties zijn op 18 juni doorzocht. Daarbij werden meer dan 110 vogels, eieren, broedmachines, illegale vangmiddelen zoals mistnetten, lijm, vangstokken en lokmiddelen in beslag genomen. De vogels zijn ondergebracht bij een opvangadres.

De vier verdachten werden vorige week dinsdag aangehouden. Uit het onderzoek is gebleken dat het viertal veel contact had met vogelhandelaren in België en Duitsland. Ze zijn verhoord en moeten zich in een later stadium voor de rechter verantwoorden.

Onder de aangetroffen vogels waren baardmannetjes, gele kwikstaarten, boomklevers, ransuilen, torenvalken, pestvogels, slechtvalken, kluten, buizerds, oehoe's, klapeksters, wielewalen, kievieten, grutto's en steenuilen. De vogels en eieren zijn onder meer weggehaald uit natuurgebieden als het Kampereiland in Overijssel en het Drentse Dwingelerveld, het Vossemeer in Flevoland, en uit de omgeving van Amersfoort.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-07-13 - 21:28:56 send message to ROCIO

Gelukkig zijn ze gepakt, slaat nergens op ,net als de geweldige boer die een nest kuikens van kiekendieven ,dood maait ondanks nest beschermers die waren geplaatst, en hij was gewaarschuwd ook hij word hopenlijk vervolgt.

Rocio


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-14 - 00:32:09 send message to denegon

ja der blijven van dit soort mensen. ik vind het jammer. hopelijk gaan door dit soort mensen de wetten op het houden van vogels niet aangescherpt worden zodat de echte vogel liefhebber hier de dupe van wordt.
groetjes egon


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-14 - 01:07:10 send message to molineti

Natuurlijk niet goed te pratensad :(

Maar is dit niet het gevolg van de ,,betere,, Europese wetgeving.

Vroeger(hoor mij)waren mijn inziens de zaken duidelijk,Je mocht enkele soorten houden(ik dacht 7;vogelwet1936) de rest was gewoon illegaal---punt uit

Nu mag Je alles houden mitscorrect geringd

Lijkt Mij vragen om problemen,of iniedergeval vragen om meer illegale praktijken, meer fraude,meer controle,dus meer werk etc,etc

Maar veel zaken werken zo vandaag de dag:Waarom makkelijk doen ,als het moeilijk kan

Groeten Rene


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-07-14 - 01:32:33 send message to ROCIO

Nee Rene, dit is het gevolg van kwaadwillende mensen die zonder schuld besef de natuur denken te plundereren, en dat voor de euro"s ,dat moeten we met elkaar voorkomen de wet is juist aangepast naar normen van europa, dus moest Nl wel mee doen in ons voordeel ,nu aan ons dat goed op te pakken en deze uitschot geen kans te geven in samen werking met de vogelbonden moeten wij ons hier van diskanseren


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-14 - 09:00:43 send message to johanblok

@molinetti: natuurlijk zou een algemeen verbod op het houden van vogels veel makkelijker zijn....
Het doet mij denken aan de houding die je tegenwoordig steeds meer bij politie lijkt tegen te komen als je bijvoorbeeld je fiets of auto vergeten bent op slot te doen of er iets waardevols in hebt laten liggen.
Hoe makkelijk men het ook maakt, degene die met z'n poten aan andermans spullen zit, is helemaal fout, niet degene die dit mogelijk maakt (wetgever of eigenaar).


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-14 - 10:36:49 send message to molineti

Ik bedoelde te zeggen dat door het veranderen van de wet (overigens door de Fransen afgedwongen)het makkelijker is geworden om nog meer soorten uit de natuur te roven.

Ik keur dit zeker niet goed en men zou met zijn poten van de natuur af moeten blijven.

Maar men heeft het de verkeerd willende wel makkelijk gemaaktsad :(



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-14 - 11:05:54 send message to johanblok

Okay, maar dat is een ander soort discussie. Overigens, voor die soorten zijn toch ook de juiste papieren vereist (naast de correcte ring)?


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-07-14 - 11:51:34 send message to ROCIO

Als bepaalde politieke partijen hun zin krijgen word alles verboden, en moet je nog examen doen om een konijn te houden ,terwijl iedere malloot een kind op de wereld kan schoppen ,dus pas op voor de plunderaars en en werk hier niet aan mee ,
wees tevreden met wat er is en wij zijn met zijn allen heel goed in staat om te fokken wat we willen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede