er staat me iets bij dat ik een keer gelezen heb dat sommige papegaaien soorten iets zijn .. hoe noem je dat ook al weer .. wat inhoud dat als de papegaai bijv. een pop is alleen met een mannelijk baasje bevriend kan raken.
Ik heb het een keer op internet gelezen maar ik weet nietmeer waar/? en dus ook niet hoe je het ook alweer noemt.
Dit hebben veel papegaaien, maar als je de opvoeding/verzorging heel consequent met meer personen doet, is het vaak wel te voorkomen.
vaak komt het als de vogel geslachtsrijp wordt en een echte partner zoekt. Degene die dan niet uitverkoren wordt, kan dan bijvorbeeld de verzorging, met name de leuke kanten ervan, tijdelijk overnemen.
eenkennigheid heeft niks te maken met geslacht, de ene vogel heeft nu eenmaal een voorkeur voor ofwel zijn vaste verzorger/verzorgster ofwel inderdaad voor mannen/vrouwen.
het is dus niet zo dat een pop per definitie een voorkeur heeft voor mannen en andersom.
in het geval van grijzeroodstaarten is het vaak zo dat hij/zij een iemand uit het gezin uit kiest.
deze persoon kan alles met de grijze.
dit is ook lang altijd niet de persoon die hem verzorgt.
en dan hoor je ook vaak het fabeltje dat als hij een vrouw heeft uitgekozen dan zal het wel een mannetje zijn.
en andersom.
ook dit zegt niets.