Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voedersilo Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voedersilo
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-06-30 - 02:06:42 send message to cocobar

Op dit ogenblik krijgen mijn vogels in de voličre, de zaden aangeboden in een grote aardewerken schaal. Dit vind echter niet ideaal, vermits er vaak wel eens ontlasting van de vogels in terug te vinden is.

Daarom kwam het idee om de zaden aan te bieden in voedersilo's ( http://nl.vivara.be/product/id=35/voedersilo_metaal_52_cm.html )
Is dit aan te raden? Waarom wel en niet?

gr koen


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-06-30 - 13:53:16 send message to lZebravinkjel

zo'n voedersilo ziet er ook niet zo praktisch uit. Hij is erg groot en bovendien zitten de stokjes zo te zien onder elkaar geplaatst, waardoor de vogels elkaar en het voer alsnog kunnen bevuilen. Ik heb wel een voersilo die kleiner is en speciaal voor in de voliere:
http://www.vogelarena.com/voliere/img/30489_P4050010.jpg
Op die foto zie je er een stukje van. Deze voerbakken zijn in iedere dierenwinkel te vinden. Ik vind ze heel prettig en zijn makkelijk schoon te maken (iets wat me bij de voersilo in jouw voorbeeld ook erg lastig lijkt).


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-06-30 - 14:20:08 send message to cocobar

De voedersilo bestaat in 3 maten en op de foto is de grootste te zien. Daarbij is er wel opgelet dat de ringen aan de voedergaten geschrankt staan...

Jouw voorbeeld zal ik ook in overweging nemen.

Wat verder op de site vond ik Nyjersilo (voor nigerzaad), die smallere openingen heeft. Kunnen alle zaden van een normaal tropenmengsel (panis,millet,witzaad,etc) daaruit gepeuterd worden?
http://nl.vivara.be/product/id=216/nyjersilo_kunststof_35_cm.html
http://nl.vivara.be/product/id=32/nyjersilo_metaal_20_cm.html
Ik dacht ook om er eventueel een opvangschaal bij te nemen...
http://nl.vivara.be/product/id=220/opvangschaal_midi.html


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-06-30 - 16:47:24 send message to roodmus

happy :)Vraag me af waarom jullie een voer silo hebben.
Leg me dat eens uit.happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-30 - 18:19:41 send message to tonnl

Staat er al bij: "vermits er vaak wel eens ontlasting van de vogels in terug te vinden is."

In open schalen kŕn vervuiling optreden.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-06-30 - 18:31:46 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb ze nog niet, maar zou eventueel overwegen deze in de voličre te hangen... en wou jullie meningen daarover eens horen!! happy :)

PS de open schalen staan op een open plek in de voličre (dus niet onder takken of struiken) maar dan nog vind je er ontlasting in terug, wat ik liever nog wat meer zou beperken


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-06-30 - 19:44:21 send message to ewals

Toen ik vroeger nog zaad-eters had gebruikte ik altijd deze drinkflessen als voersilo, werkt perfect. Als je bij mij in de buurt woonde kon je ze gratis komen ophalen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-06-30 - 20:27:55 send message to Rogert

Het lijkt mij dat je in de eerste voersilo's die je laat zien het risico loopt dat je de vogels dusdanig overvoert dat ze de lekkerste zaden er uit eten en de minder lekkere tot het laatst bewaren.
In de silo die hierboven staat lijkt me dat minder risicovol omdat de dieren al uit een opvangbak moeten eten en moeilijker het minder lekkere zaad er uit kunnen werken.

Maar hoe voer je je aanvullingen als ei-voer, universeel en insekten ed?


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-06-30 - 22:33:24 send message to ewals

is die laatste vraag voor mij Rogert


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-07-01 - 11:58:18 send message to Rogert

Ja, ik was even benieuwd of je dat ook voert in deze silo of dat je daar weer een open voerbak voor gebruikt?

Het lijkt mij namelijk niet praktisch om bederfelijke produkten in deze silo's te voeren omdat je die toch elke dag moet verversen. En dan kom je al gauw aan meerdere systemen in 1 hok.



ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-07-01 - 12:25:52 send message to ewals

universeel+eivoer in een bakje, insecten in een apart bakje.
mierenpopjes op de grond.
alles iedere dag vers.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-07-03 - 19:55:46 send message to lZebravinkjel

Zo'n bak als die op die foto heb ik ook voor het water. Krachtvoer en insectenpathe en insecten geef ik iedere dag in aparte bakjes. Water en het normale voer in een voersilo. Vooral het normale voer is erg handig want het blijft gewoon goed, onbevuild en gaat op die manier een week mee.


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-07-03 - 21:22:56 send message to Enrico

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb ook al verschillende voedersilo's uitgeprobeerd, maar die hangende flessen genieten nog steeds m'n voorkeur. Gebruik ze nu al verschillende jaren. Moet er wel soms een halve omgekeerde plasticfles opzetten. Want heb wel eens een vogel die graag op de fles slaapt. En dan krijg je weer het fenomeen van de vervuilde bakken happy :)


Geonshopping.nl
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-07-03 - 21:57:00 send message to Geonshopping.nl

Er komen binnekort speciale buiten silo's ( de eerder afgebeelde fles met een dakje )



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede