Hallo,
Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, was ik de laatste tijd minder online.
Nu was het volgende het geval.
We hadden de laatste tijd onze ups en downs met Rico.
Rico die erg luidruchtig kon zijn, buiten, binnen, maakte niet uit, negeren hielp niet.
We kregen dus klachten (en klagen kunnen ze hier als de beste in onze buurt).
Nu ben ik absoluut geen type die een vogel van de hand doe waar ik zo gek mee ben.
Dan moet ik er behoorlijk van overtuigd zijn dat ie het minstens net zo goed krijgt als bij mij.
Ik had helemaal nog geen besluit genomen omtrent Rico, over hoe dit op te lossen, tot ik een advertentie las waarin iemand uit Kaatsheuvel, vroeg om een maatje voor zijn grijze roodstaart.
Bellen kan altijd, dan kan je ongeveer inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt, dus ik gebeld.
Ik kreeg een zeer vriendelijke man aan de telefoon, die dus voor zijn grijsje een mooie volliere had gebouwd, met een zeer ruim geisoleerd binnenhok.
Hij wilde die vogel voor geen goud kwijt, maar ze zat zo alleen, dus vandaar zijn advertentie.
Zelf zat ie nog met 2 bonte boertjes, waar ie geen plaats voor had, omdat ie ze gescheiden van elkaar moest houden, anders deden ze elkaar wat.
Meer vogels had ie dus niet.
(tja op een kippetje na, die broeds was, wat hij zo zielig vond dat ie haar enkele bevruchte eieren bezorgd had die ze trots uitgebroed had).
Ik kwam met hem overeen dat ik met Rico naar hem toe zou komen, zodat ik kon zien waar ie terrecht kwam.
Ik zou dan zijn bb-tjes overnemen.
Dus had het mij niet aangestaan had ik zo Rico weer in de auto gepakt en naar huis gereden.
Maar alles klopte zoals ie vertelde, en zelfs mijn man, die van nature erg wantrouwend is, had hier voor Rico een goed gevoel bij.
Ondanks dat voelde ik mij vreselijk schuldig, dat ik afstand van hem deed.
Groot was dus ook mijn verbazing dat nog geen 2 dagen later een foto van Rico staat op mp.
Je herkent je eigen vogel toch direct, dus ik direct gebeld naar de winkel die hem aanbood.
Het gaat hierbij om het Voerpaleis in s'Hertogenbosch.
Ik werd daar vriendelijk te woord gestaan,en terwijl ik zat te brullen deed ik daar dus mijn verhaal.
De eigenaar beaamde dat het wel om Rico ging, en kon precies de gangen van de vogel nagaan van waar die ondertussen allemaal gezeten had.
Nu wilde ik Rico beslist terug, en dat begreep de eigenaar maar al te goed.
Hij heeft de advertentie netjes omgezet met een andere inhoud, waarin beschreven stond over hoe en wat met er met de vogel gebeurd was, en hoe we dus in feite opgelicht waren.
Sommigen van jullie zullen de advertentie wel gelezen hebben.
Het feit wil dus dat Rico nog dezelfde dag dat ie daar door ons gebracht was, ook al weer doorverhandeld was
Zodra ik de advertentie gelezen had, en de winkel eigenaar gesproken had, heb ik dus ook die oplichter gebeld.
Eerst met de vraag over hoe Rico daar terrecht was gekomen.
Zijn reactie:
Dat moet een andere muller zijn, Rico zit bij mijn grijze, gaat supergoed!
Ik weer: Ik herken mijn vogel toch?
Wilt u a.u.b. even foto's doormailen?
Hij: ik ben nu op weg naar Center Parks, voor een week, mijn vader verzorgd de vogels.
Volgende week ben ik terug en zal ik ze maken en doormailen...ik moest mij vooral geen zorgen maken, Rico zat daar goed.
Daar zakt je toch de broek van af, he?
Ik heb Rico dus weer opgehaald.
Hoe ik het uberhaubt in mijn hoofd heb gehaald hem weg te doen, ik schaam mij diep, en voel mij schuldig
.
Rico gaat dus ook niet meer weg, laat de buurt dan maar klagen.
Ook de eigenaar van het Voerpaleis had geen goed woord over voor deze persoon.