Sinds vandaag is mijn vogelbestand uitgebreid met een prachtige lori van de blauwe bergen, ik heb gehoord dat ze behalve de zogenaamde loripap ook pollen eten, waar zijn die pollen te verkrijgen?
Hoi Oetsie,
Je moet niet vergeten om de lori naast loripap ook dagelijks wat fruit en/of groenvoer te geven.
Verder kun je ook lorivoer kopen waar al pollen (stuifmeelkorrels) doorzitten. Als je meer over lories wilt weten kijk dan maar eens op www.lories.nl
Pollen worden vaak toegevoeg in de loripap omdat dit het natuurlijke voedsel is van lori's. Naast pollen kun je ook nectar in de vorm van honing toevoegen. Beiden zouden tot ongeveer 20-30% mogen worden toegevoegd.
Pollen in reform winkels zijn erg duur, bij grotere hoeveelheden bij avian of andere leveranciers ligt de prijs rond de 10 euro p/kilo.
Het is vaak ook mogelijk verse pollen te krijgen bij een imker, deze moeten dan in de diepvriezer worden bewaard. De houdbaarheid van deze pollen is minder lang als van gedroogde.
Met gedroogde pollen is het mogelijk met druivensuiker en wat havermeel een droogvoer te maken. (naast dit droogvoer geef ik het advies nog wat loripap te verstrekken)
Gert