Ik heb een koppel kakatoes die met de leeftijd van 11 jaar nu voor het eerst gelegd hebben. Echter de pop broedt niet. Twee legsels met in totaal 5 bevruchte eieren (broedmachine en kalkeieren in het blok)maar pop zet na leggen 2/3 e ei niet door met broeden. Komt af en toe wel eesn kijken in het blok .Prachtig blok overigens (natuur)met 2 ingangen en de man is niet agressief. Wat te doen?
Hallo
om wat voor Kaketoes gaat het,en een kunst ei is wel goed?
Maar ik zou er ook een onbevrucht ei in leggen van dezelfde grootte kun je zien of ze de eieren niet stuk maakt als je ze ooit terug gaat/kunt leggen
en een onbevrucht ei mag van elke vogel zijn ook van een duif (als die maar wit is)
--------------------------------------------------------------------------------
het betreft aanschaf van overjarig koppel kakatoes 2 1/2 week geleden.De particuliere verkoper heeft mij met fraai verhaal om de tuin geleid; vogels zouden al 5 jaar in bezit zijn en meerdere jongen hebben groot gebracht. Naar nu blijkt:vogels waren pas 3 maanden in bezit en er is nog nooit mee gekweekt. Ik heb deze week afspraak met advocaat om koop ongedaan te laten maken maar wil graag horen van ervaringen van andere kwekers
Inderdaad. Deze vogels (inca's) blijken dus uiteindelijk wel tot leggen over te gaan maar komen daarna niet meer in het blok.
Heeft iemand suggesties? Of is dit een blijvends stoornis?