Ik heb een koppeltje roodruggen. Wildkleur. Ik heb ze kort geleden gekocht. eigenlijk omdat ik gewoon geen zielige dieren mag tegen komen hoor. Ze zaten bang in een hoekje. en dan wordt ik pissig he. Daar kan ik niet tegen. Dus ik heb ze voor een prikje mee kunnen nemen. De dierenwinkel zag ook wel dat hij zulke vogels niet snel verkoopt. Dus nu zitten ze hier in een grote kooi. De dame heeft geen staart meer. Die is ze verloren met vangen denk ik. Maar dat groeit ook wel aan. Het mannetje ziet er wel goed uit. en ze zijn ook wel gezond verder. Maar vrezelijk wantrouwig. zelfs eten wat ik geef vertrouwen ze niet gelijk. Ik heb ze nu op een plaats gezet waar ik ook altijd zit. dan kunnen ze mooi wennen aan mij. Alleen al het zien hoe die twee bijtrekken is heel leuk. Het vrouwtje heeft meer lef. maar laat het mannetje de boel goedkeuren. Dus die staat dan ongeduldig te draaien op haar stok, zo van nouh! ben je nu klaar? ik wil eten! schiet op joh! hahahaa.Echt leuk zoiets. Heeft iemand nog tips? wat vinden ze erg lekker? en als ze niet meer bang zijn, dan wil ik ze in een grote voliere doen. wat voor vogels kan ik bij hun in die voliere doen?
groetjes miranda.
Das jammer zeg. dan moeten ze maar apart in een kooi. Gelukkig heb ik vandaag een hele mooie kooi gekocht van marktplaats af. Maar voorlopig hebben ze peg, en gaan de binsastrilde daar eerst in. zamen met mijn staalvinken. Nu ik de bouw van een voliere heb uitgesteld moeten de vogels wel een degelijk onderkomen hebben. Zodat ze goed zitten tot volgendjaar.
http://www.mirandas-watertuin.nl/KOOI.JPG Ik wil alleen nog een tafel onder die kooi maken.
Groeten miranda.