Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valkparkietjes ,,, maken er een puinhoop van Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkietjes ,,, maken er een puinhoop van
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-23 - 10:24:35 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ,

hoe vaak maken jullie het nestblok schoon van de valkjes , ik heb nu 4 jongen liggen van 9 dagen maar ze maken er een puinhoop van , zou het kwaad kunnen dat ik binnenkort het blok eens schoonmaak en vers zaagsel erin leg ?

mvg

Tim


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-23 - 17:25:02 send message to pietparkiet 10

is niet nodig hoor valkparkieten hebben als ze gezond zijn vaste ontlasting soms gooit de pop het er zelf uit en als ze uitgevlogen zijn steek je het er zo uit en maak het dan schoon gr piet


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-23 - 18:31:01 send message to chrislaevers

Ik stond op twijfel om de blok van mijn valkparkieten schoon te maken maar heb het niet gedaan (berkenstamnestblok). Ik heb er ook niks ingelegd. Het derde jong is een week na de andere twee jongen uitgevlogen en toen lagen er al drie nieuwe eieren in de blok. Na het uitvliegen van het laatste jong heb ik de eieren er effe uitgenomen en de nestblok schoongemaakt. Het betrof een grijsachtig poeder dat ik er met een soeplepel heb uitgeschept. Ik heb in deze de redenering gevolgd dat in de natuur de nestkasten ook niet worden schoongemaakt terwijl er jongen in de nest zitten.
Ik heb wel constant gecheckt op de properheid van de ouders en de jongen. Het oudste jong bv had bij het uitvliegen een klompje uitwerpselen aan zijn pootje. Na twee dagen was het volledig verdwenen.Dit is mijn eerste ervaring.
Vele mensen doen het anders lees en hoor ik: bv zaagsel in de nestblok leggen en om de week schoonmaken. Ik durfde dat niet te doen omdat het mijn eerste nest was.
Christine.


Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-05-23 - 18:56:56 send message to Benri_Na

Het ligt eraan hoe veel jongen ze hebben. Ik heb één nest met acht jongen. Dat moet ik op een gegeven moment wel schoonmaken. (Vind ik). Het wordt anders echt een vieze bende. Ik haal de jonkies er even uit. Iemand houdt ze vast of ik doe ze in een schoenendoos. Schoon zaagsel erin en jongen weer terug. Klaar.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-23 - 19:34:32 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik heb het toestraks toch even schoon gemaakt en ging perfect de oudes voeren alweer vollop .

gr

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede