Ik heb al heel lang een foliere in huis. Daar in heb ik een koppeltje zebravinken met 3 jongen, een koppeltje staalvinken, een kanarie en sinds drie dagen een koppeltje binsenastrilde.
Nu Heb ik in mijn omgeving wel wat dierenwinkels. Maar daar om advies vragen heb ik nu wel afgeleerd. Zo vertelde men dat ik voor jonge zebravinkjes geen eivoer moet neer zetten. En nog wat domme dingen. Nu heb ik dus die binsastrilde er bij. En daarvoor werd parkieten voer aangerade. dus ik heb het even gehad met die gasten. brrrrr wat een mafketels. Dus ik ben maar wat gaan zoeken hier op het forum. En heb al veel info gevonden. Maar ik heb toch even wat vragen voor de goede orde.
Ik las; binsastrilde eten graag fruit.
Is dat OOK graag fruit, of is dat voornamelijk fruit. En stel ik maak vers fruit klaar. dan haal ik dat wel weer uit het hok na een paar uur. maar mogen rozijntjes of iets dergelijks dan ook?
En meelwormen lusten zij ook las ik. maar hoe doen julie dat? Ik bedoel voer je enkel de poppen die net vervelt zijn. of voer je ze dood?
Wat een vragen allemaal he, hahahaa
En ik ben nog niet klaar.
Ik heb een plantenkas in de tuin. Daar wil ik een foliere in gaan maken met een buitenfoliere er aan. Ik ben nu dus aan het bedenken hoe ik dat ga aanpakken. ook met het oog op de beplanting en dergelijke. weten julie nog websites waar goeie voorbeelden op staan?
groetjes Miranda