Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride x hybride ara
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 19:37:00 send message to ROCIO

Het is dat laatste wel wat ik bedoel Natasja, kijk er zijn mensen die ook gek zijn met hun grasparkiet, daar zijn namelijk ook geen zuivere meer van, proberen ze nu zo natuurlijk mogenlijk terug te fokken ,ik bedoel niet iemand die een toeval kruizing in huis heeft, maar degene die bewust kruizingen maakt!!!! en als je je best had gedaan had je dat ook kunnen lezen .

gr Rocio


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:42:29 send message to natasja

Sja Rocio ik lees wat je zelf schrijft en ga niet raden naar wat je ermee bedoeld.

Nogmaals ik heb er liefhebbers genoeg van gezien , ook die ermee kweekte en ook die er bewust naar op zoek gegaan zijn om er 1 van aan te schaffen en ik blijf erbij .. het kan wel degelijk met liefde voor het dier te maken hebben , alleen niet perse met liefde voor het soortbehoud.

Sja sorry ik heb nou eenmaal meer met de individeu als vogel en als dat een mooie lieve vogel is dan vind ik dat ook gewoon een mooie lieve vogel .. ook al is ie zo gekruist als wat.


en eerlijk is eerlijk .. er zijn voldoende ara kwekers die hun jonge ara's verkopen als huisdieren waar nooit 1 jong uit gekweekt zal worden , dat is dan niet zo'n groot probleem .. maar zodra er wel gekweekt word maar dan met kruizingen begint iedereen over soort behoud ..

feitelijk zou je kunnen stellen dat IEDERE kweker die dieren verkoopt waar niet verder mee gekweekt zal gaan worden dus geen respect heeft voor het voorbehoud van de soort


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 19:53:01 send message to ROCIO

Nouw pas ik, hier is niets meer aan te doen.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-05-27 - 19:56:53 send message to jurn

Ik vindt hybride kweek niet zo heel erg ! althans als hier geen zuiveren vogels voor worden ingezet!
De natuurlijke soorten die we bezitten moeten we zuinig op zijn! Maar er zijn nu eenmaal al zat hybride ara's. En de liefhebbers die vaak een koppel hebben zitten van twee hybride's. Hebben vaak al meerdere koppels natuur vormen zitten.
Dan geven de hybride ara's toch een verbreding van de hobby ? Als er maar goed op de natuur vormen worden gelet.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-27 - 21:35:33 send message to wiechmann

theelepeltje schrijft
Die verzonnen namen is een pure marketingzet.

natuurlijk zal dit wel zijn maar zijn ook de namen van raszuiver niet eens ooit verzonnen.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 21:41:52 send message to theelepeltje

quote
natuurlijk zal dit wel zijn maar zijn ook de namen van raszuiver niet eens ooit verzonnen.


Klopt. Maar wat ik bedoelde is dat zuivere soorten ook een wetenschappelijke naam hebben die wereldwijd wordt gebruikt. Hybride-namen zoals Harlekijn ara hebben dit niet, zodat niet echt aangeduid kan worden welke soort precies bedoeld wordt. Ook kan er verwarring ontstaan met streeknamen of buitenlandse namen. Een wetenschappelijke naam is overal hetzelfde.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-05-27 - 21:43:33 send message to jurn

Maar de harlekijn en de cataline zijn wel overal bekend, er is wel geen latijnse naam voor deze vogels maar ze worden overal het zelfde genoemd


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-27 - 22:20:55 send message to wiechmann

en wat voor wetenschapelijke namen zijn er voor alle mutaties die er zijn


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-27 - 22:24:46 send message to Niltava

Wetenschappelijke benamingen voor mutaties zijn er niet wink :)


Evenmin voor kruisingen, door het herhaaldelijk voorkomen van deze hybrides heeft iemand(uit de VS?) daar een naam aangegeven die schijnbaar algemeen worde gebezigd

Hebben de kruisingen altijd dezelfde verschijningsvorm??


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-27 - 22:47:17 send message to wiechmann

net als bij de zuivere er zijn er geen 2 gelijk
ook wat karakter aan gaat zijn het net als wij ook niet het zelfde.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 22:54:14 send message to ROCIO

wiechman.
ik heb een aantal vogels van de zelfde soort nu nodig ik jouw uit omtekomen zodat je ze kunt zien en zal ik laater ze apart aan je laaten zien dan kan je zeggen welke welke was wand je steld dat er geen gelijk is neem het aan zou ik zeggen


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 23:59:19 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Voor mutaties heb je geen wetenschappelijke naam, omdat het gewoon dezelfde soort blijft. Een Gele- en een Blauwe Halsbandparkiet zijn uit de zelfde soort gekweekt en heten dus allebei Psittacula krameri.
Een 'Harlekijn ara' is een kruisingsproduct tussen een Blauwgele ara (Ara ararauna) x Groenvleugel ara (Ara chloroptera).
De 'Harlekijn ara' is dus een hybride. Een gele Halsbandparkiet is een mutatie.
Door het geven van namen aan hybrides kan de verwarring ontstaan dat dit op zichzelf staande soorten zijn, wat dus niet zo is.

Wat betreft de uiterlijke gelijkenissen weet ik niet precies hoe het zit met ara-hybriden, maar de talloze Canadese- x Grauwe gans hybriden die hier in Nederland in het wild voorkomen zien er allemaal anders uit, ze zijn soms zo moeilijk te herkennen dat er amper nog gezien kan worden welke soorten er inzitten. Vaak kruisen deze hybriden weer met een andere soort, zoals Sneeuwganzen, Indische Streepkopganzen of Brandganzen. Hierdoor wordt het een onherkenbaar mengelmoesje. Ik heb eens een de jongen van een koppel Canadese x Grauwe gans gezien en deze zagen er allemaal anders uit.

What's in a name? In Nederland komt in het wild de Kuifeend (Aythya fuligula) voor, deze wordt in het engels 'Tufted duck' genoemd. Verder is er nog een kweekvorm van de Wilde eend (Anas platyrhynchos) die ook Kuifeend genoemd wordt. Daarnaast bestaat er nog een Gekuifde eend (Lophonetta specularioides). Deze laatste twee heten in het engels weer 'Crested duck'.
Met al deze namen kan het nogal eens verwarrend overkomen, daarvoor hebben we gelukkig wetenschappelijke namen, zodat er altijd uitsluitsel gegeven kan worden happy :).


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-05-28 - 01:03:55 send message to jim

Beste Rocio,

Voor het geld hoef ik het niet meer te doen,ik werk hard genoeg.

Voor mij is het puur hobby,daarom dat ik waarschijnlijk zoveel kweek.

Als je het voor het geld doet kom je toch bedrogen uit.

Groeten,
Jim


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-28 - 08:39:13 send message to wiechmann

dus theelepeltje in het wild mag het wel en in avicultuur niet.

rocio ga dan mar eens ara's vergelijken andere soorten is niet mijn doelgroep en weet ik het niet .maar kijk maar eens naar de oogtekening van een blauw gele of de rug van een groenvleugel dan zie je echt verschillen en zeker als je ze langetijd bekijk dan val er steeds meer verschillen op .


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-05-28 - 09:29:51 send message to lennard

Mensen zijn er ook in verschillende soorten en maten, als jij een nederlander x chinees kruist, daar hoor ik ook niemand over klagen.laugh :Dwink ;)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede