kan gebeuren dat je verkeerd lees gebeurd ieder wel eens.helaas zoek ik ook nog voor div grote ara's een partner die zitten ook alle bij elkaar gezelig te babelen en maar vragen waar blijf nu een geschikte partner voor ons .en ik zeg gewoon geduld dames kom wel .
dooren,
Je zegt dat er veel kwekers zijn die wel zo'n ara willen hebben voor de kweek. Waarom heeft de maracana dan heeeel erg lang te koop gestaan? zoveel belangstellenden waren er dus niet.
En dat mijn vogels bijzonder zijn hoef je mij niet te vertellen.
quoteWaarom heeft de maracana dan heeeel erg lang te koop gestaan?
Als ik het hele verhaal goed begrijp zijn de vogels handtam. (correct me if i'm wrong)
Dan willen veel kwekers deze niet inzetten omdat het toch nogal eens gebeurt dat je dan kunst en vliegwerk moet uithalen om jongen groot te krijgen. En dat is van de meeste niet de bedoeling.
Zou het ook kunnen dat hij zo lang te koop was omdat het een man is van de 23 maracana'S die wij gefokt hebben waren 16 mannen!!!!!!! hier op het forum zoekt nog iemand een man .
Klopt helemaal rocio,
Als je morgen bv. een vogel wilt verkopen waarvan al tig van hetzelfde geslacht op het internet ciruleren dan wordt het zeer moeilijk. Hetzelfde als je een partner zoekt van het geslacht wat oververtegenwoordigd is.
In zo'n geval zul je bij een kweker gewoon een jong koppel moeten bestellen/kopen omdat zo'n kweker echt niet een losse pop gaat verkopen om dan maar eens te zien of hij deze man kwijt komt.
Pas zo'n geval gehad met mijn rosenberglori's. Ik kweekte 1-4, echter hier zijn veel meer poppen van deze soort dan mannen. Een Duitser wilde die losse jonge man dolgraag maar geen jonge pop erbij. Hij had nog een losse oudere rosenbergpop. Dus deze meneer kon hier dus niks kopen. Ik denk dat hij over een paar jaar nog deze losse pop heeft.
Vaak zoeken bepaalde mensen naar de denkbeeldige speld in een hooiberg die nooit wordt gevonden. De oplossing in dit kringentje ronddenken ligt in het kopen van een jong koppel.
Goed voer en verzorging geven en vervolgens kweken. Hierna kan men wellicht met wat geduld een partner kweken voor de andere losse vogel.
Het bovenstaande senario kost wat extra geld en veel geduld, helaas ontbeert dan tegenwoordig velen liefhebbers.
Bovendien vindt ik dan ook nog eens dat je gemakkelijk tijdelijk 2 van hetzelfde geslacht bij elkaar kunt zetten als je vindt dat ze zich vervelen. Andere ondersoort erbij om te kruizen is een reden van niks. De oplossing ligt vaak anders.
Gert