Ik neem aan dat je met vredesduiven gewoon witte postduiven bedoeld?
Dit is een gedomesticeerde vorm van de wilde rotsduif. Dus net zoals de postduif goed samen te houden!
Let er wel op dat bijna alle duiven agressief kunnen zijn tegen elkaar! Als mijn postduiven aan het eten zijn of naast elkaar op de stok zitten willen ze nog wel eens flink uithalen! Maar dit is niet ernstig en zeker als je genoeg ruimte hebt gaan ze elkaar wel uit de weg!!
Ohh ik weet het al hij bedoelt de 'peaceful dove' Geopelia placida
Hier kan ik je verder niets over vertellen maar ik zou eens informeren bij http://users.pandora.be/wilde/duiven/ Hij heeft veel wilde duiven en zal je vast meer informatie kunnen geven.
De desbetreffende duif (duifje )
Graag vernam ik of het houden van meerdere koppels vredesduifjes in een voliere al is uitgeprobeerd? Zowel positief als negatief resultaat interesseerd mij.
Groeten.
het hangt er vanaf hoe groot de ruimte is.
ik heb ze zelf ook ,ook zebraduiven en peru en diamantduiven.
buiten de broedtijd bij elkaar in een zo groot mogelijke ruimte,en in de broedtijd zoveel mogelijk per paar apart.
sommige soorten kun je wel bij elkaar houden moet je even uitproberen.
werd ook altijd gezegd bij diamantduiven 1 paar per ruimte anders word het vechten,in 2007 met drie paar in een grote ruimte gekweekt en heb nog nooit zo snel en veel jonge duiven gehad groeten wim