Auteur |
Onderwerp : Tropen |
Muts
Website Member
|
2007-03-14 - 08:54:52 |
|
Goedemorgen
Ik heb 2 goudbuikjes mannen en krijg er binnenkort een pop bij. Kan ik deze bij elkaar zetten in de voliere? of gaan de mannen dan vechten voor de pop? Ik wil graag met ze kweken.
Wie heeft er ervaringen met de kweek van Blauwgrijze roodstaartjes? Ik heb er 4 maar weet het geslacht niet. 1 ervan heeft 4 eitjes gelegd en zit te broeden. Ik moet nou wachten tot de vogels uit zijn voor ze naar buiten te brengen. Maar kan ik de andere soorten wel al uitvangen?
Graag jullie hulp
Met dank
Groetjes Muts
|
Birdboy79
Website Member
|
2007-03-14
-
09:39:37 |
|
Zou geen 2 mannetjes bij elkaar zetten met een popje, heb zelf 2 koppels in mijn nachthok gehad, het ene mannetje jaagde het ander op tot het uiterste, heb ze toen uit elkaar gezet.
Maken elkaar af
|
tonnl
Website Member
|
2007-03-14
-
12:43:51 |
|
Ik zou helemaal even wachten met uitvangen als de roodstaartjes nu zitten te broeden. Ook voor de temperatuur is het veiliger, als ze nu verwarmd zitten tenminste. Het zou nog koud kunnen worden, het is pas half maart.
De goudbuikjes bij mij zijn zeer sociaal, mannetjes bij elkaar, popjes, door elkaar, ongelijke aantallen. Hier gaat het steeds perfect samen, ook als er jongen zijn.
In de natuur leven ze ook in grote groepen, ook in de broedtijd.
Proberen en obeserveren zou ik adviseren.
Ton.
|
Muts
Website Member
|
2007-03-14
-
17:50:30 |
|
Tot dusver alvast bedankt, ik heb nog een vraagje? hoe kan ik een napoleonnetje en een St Helana fazantje onderscheiden. Ik vind dat ze heel veel op elkaar lijken
Gr Muts
|
Niltava
Website Member
|
2007-03-14
-
18:38:00 |
|
Valt wel mee hoor. Het St helenafzantje heeft een veel donkerder rugdek, en heeft "streepjes"
Verder is de oogstreep meestal breeder en feller.
De napoleon is wat meer rose en de st helena meer roder
Vergelijk ze maar op : http://www.scapnl.com/
en dan bij soortenlijst - astrilden
|
Muts
Website Member
|
2007-03-14
-
21:48:17 |
|
Ok op de foto is het heel duidelijk maar in de praktijk ligt t anders,maar toch bedankt. Het is zowiezo moeilijk om het geslacht te bepalen bij deze vogels.Goudbuikjes,vuurvinkjes,blauwfazantjes,etc is het verschil heel duidelijk te zien. Maar neem nou die blauwgrijze roodstaartjes en edelzangers, nou ik vind het moeilijk hoor.
|