Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > UI/KNOFLOOK-EUCALYPTUS Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : UI/KNOFLOOK-EUCALYPTUS
paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-03-03 - 00:14:08 send message to paintim

Beste Vogelliefhebbers!
Ik vraag me wel eens af wat de waarde is van
knoflookpoeder door het eivoer.
Teentje knoflook of wat ui door het drinkwater
voor de vogels.
Het zou helpen tegen muggen,die dan niet van het water drinken.Tralies met ui inwrijven verjaagt de muggen.
Eucalyptus verjaagt de luis,want die houdt niet van eucalyptus.
Zelf ben ik er nooit aan begonnen,maar dat is nog
geen maatstaf.
Zit er waarheid in deze beweringen.Ik heb er geen geloof in,maar misschien is er iemand die mij kan overtuigen.
Vr.groeten van
Antoni


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-03-03 - 08:37:00 send message to Fonje

Ik denk dat dit allemaal zijn oorsprong vind in het volksgeloof. Als het toch zo effectief moest zijn, waarom maakt men dan insecticide?

Groetjes
Peter


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-03-03 - 08:56:24 send message to meyer

De reden dat het door vogelliefhebbers gebruikt word is niet dat het muggen zou verdrijven, hoewel het misschien wel mooi meegenomen zou zijn.
Lees onderstaand stukje even,dan blijken het andere beestjes te zijn.
======
Door zijn antiseptische werking is het een goed geneesmiddel tegen infecties; het is schimmelremmend; bloedzuiverend en heeft een antibacteriële werking.Zo voorkomt knoflook de groei van ziekteverwekkende micro-organismen in de darmen.Knoflook is tevens een goed wormafdrijvend middel, en werkt preventief tegen vlooien en kan op deze wijze vlooienallergie voorkomen.
U kunt uw huisdier op natuurlijke basis het gehele jaar beschermen tegen vlooien en teken, en bloedluis bij vogels. Knoflook heeft een ontstekingsremmende werking. Op de spijsverteringsorganen werkt knoflook als een antisepticum. Daarnaast heeft knoflook een gunstige uitwerking op hart en bloedvaten en helpt infecties aan de luchtwegen voorkomen. Knoflook is rijk aan vit. A, B1, B2,B3 en C en Zwavel en lecithine. Effectief en veilig is biologisch gekweekte knoflookpoeder en essentiële knoflookolie. Voor de goede werking is het belangrijk dat deze producten biologisch zuiver zijn. =========
Zelf gebruik ik knoflookpoeder standaard door het eivoer omdat het meer voordelen heeft dan nadelen.

Groeten Meyerwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-03 - 10:12:37 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-03 - 13:17:05 send message to tonnl

Als je er niet in gelooft moet je het gewoon niet gebruiken, simpel toch?


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-03 - 14:57:18 send message to Zeekat

van topkweker hoorde ik beetje knoflookpoeder door eivoer tegen wormen, maar geloof het niet zo


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-03-03 - 16:14:49 send message to paintim

citaät:"Als je er niet in gelooft.......

Moet ik hieruit opmaken Ton,dat jij er niet in gelooft?
Vr.groeten van
Antoni


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-03-03 - 16:14:59 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-03-03 - 19:11:27 send message to meyer

paintim, je zegt in je eerste vraag dat je geen geloof in hebt, maar waar heb jij nou geen geloof in dan?? Heb je er geen geloof in dat je met knoflook muggen kunt verjagen, want dan heb je gelijk dat kun je beter met een citroen doen,niet dat dit wel helpt hoor.
Maar als je niet in het goede van een knoflook gelooft,wat ieder voor zichzelf moet weten dan is de knoflook toch nog goed om zijn vitamine welke er ook voldoende inzitten.

Groeten Meyerwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-03-03 - 19:27:11 send message to paintim

Hallo Meyer!
Allereerst bedank voor je reactie.
Als jij vermeldt dat er diverse vitaminen in knoflook zitten geloof ik je zonder meer,omdat ik weet,dat je niet zo maar wat neerzet.Daarvan heb je mij in ieder geval overtuigd. Op de lange termijn schijnt knoflook ook goed te zijn voor de gezondheid van de mens. Aangezien ik overgevoelig ben voor het minste spoortje antibioticum maak ik bij bepaalde ontstekingen gebruik van een ui(De kleine Dokter-A.Vogel).
Hoe moet ik dat echter interpreteren bij kanaries?
Wat is de ervaring met Eucalyptus? Verdrijft dat de luis daadwerkelijk? Verhalen van ik gebruik het en heb geen luis. Dan zeg ik ik gebruik het niet en heb ook geen luis. Daarover zou ik dan iets willen horen,dat mij evt.overtuigt.
Vriendelijke groeten van
Antoni



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede